Na een sterke inhaalrace door in 2017 geen wedstrijd meer te verliezen, was het DSO gelukt om een beslissingswedstrijd voor de 2e plek af te dwingen. Een wedstrijd die vooral aanvoelde als een bonus. De tegenstander voor deze wedstrijd was Ventura Sport. Tijdens het seizoen zelf en ook al in vorige seizoenen is al gebleken dat de twee ploegen aan elkaar gewaagd zijn. Dit in combinatie met de belading van de wedstrijd, gaf al aan dat het een spannende pot zou worden. De wedstrijd werd op neutraal terrein gespeeld in Dordrecht in de Oranje Wit hal. Na de tos die werd gewonnen door Ventura Sport werd besloten dat de ploeg uit Strijen zou mogen starten.

DSO begon met de vaste opstelling; Frank, Erik, Martiena en Damy in de aanval en Remco, Jasper, Carola en Marieke in de verdediging. Dat er enige vorm van spanning op zat bij de spelers was te zien, want de start was van beide kanten niet goed. DSO wist op een 2-0 voorsprong te komen, maar al snel knokte Ventura Sport zich terug in de wedstrijd. Bij DSO liep het enigszins stroef en Ventura liep uit naar 7-4. Met een goede periode voor rust herpakte de Klundertse ploeg zich en ging het zelfs met een 7-8 voorsprong de rust in.

Net als in de eerste helft was het niveau ook in de 2e helft niet hoog te noemen. Dit werd wel grotendeels goed gemaakt door de spanning die de wedstrijd mee bracht. Vooral in de afronding wilde het niet lukken bij DSO en met maar 1 doelpunt in het eerste kwartier van de tweede helft, liep Ventura Sport dan ook uit naar 12-9. Gelijk na de 12-10 werd Naomi in het veld gebracht voor Carola om nog iets te forceren. DSO beet zich vast in een goede uitkomst en knokte zich terug naar de 12-12. Toen kwam Jean-Paul het veld in voor Frank om nog te proberen de wedstrijd binnen te slepen zonder dat er een verlenging nodig was, maar na 2x 30 minuten stond het nog steeds gelijk.

Er moest dus een verlenging aan te pas komen om te beslissen wie het volgende week voor promotie mag opnemen tegen Nexus. DSO wist helaas niet door te drukken en kwam niet meer aan scoren toe. Met een 13-12 achterstand werd als laatste stormram Rob nog in het veld gebracht voor Erik. Ook dit mocht niet baten. De ploeg uit Strijen liep nog uit naar 15-12 en ging er met de winst vandoor.

Ondanks dat het al een bonus was om de wedstrijd te mogen spelen, was het wel balen dat DSO hun opmars niet voort kon zetten. Wel kan DSO zich vol goede moed gaan voorbereiden op de rest van het veldseizoen en gaan ze ervoor knokken om daar in de 2e klasse te blijven.
We willen alle supporters en reserve spelers van het 2e bedanken voor de steun en support tijdens de beslissingswedstrijd! En we hopen jullie ook buiten weer te zien en te horen tijdens de wedstrijden van DSO, tot dan!