DSO is er niet in geslaagd de lastige uitwedstrijd tegen Stormvogels te winnen. Na een zwakke eerste en een iets betere tweede helft bleek Stormvogels simpelweg te sterk: 21-17. Met nog 3 wedstrijden te gaan beloofd het een zeer spannend slot van de competitie te worden.

DSO startte dit keer met Erik, Rob, Naomi en Tessy in de aanval en Frank, Jasper, Angelique en Martiena in de verdediging. Tijdens de openingsfase ging het gelijk op. DSO koos ervoor om 1 vak achter te verdedigen om zo het hoge tempo van Stormvogels te verstoren. Dit lukte aardig, al waren de spitsen van Stormvogels erg scherp en schoten zij na het oplossen erg zuiver. Bij DSO was het in de eerste helft slordig. Aanvallend was de afronding niet scherp genoeg en waren er veel plaatsfouten, verdedigend werden er domme overtredingen gemaakt waar Stormvogels dankbaar van profiteerde. Bij rust had de thuisploeg dan ook al een gaatje van 5 te pakken.

In de tweede helft probeerde DSO aan een inhaalrace te beginnen, maar steeds was daar een antwoord van Stormvogels. DSO speelde in deze fase zeker niet slecht, maar wil je van Stormvogels winnen dan moet je top zijn en dat was de ploeg niet. Stormvogels behield de gehele tweede helft de voorsprong en begon na wat discutabele beslissingen van de scheidsrechter zelfs aan het uitbouwen van de voorsprong. DSO was zichtbaar gefrustreerd omdat de arbiter vrijwel alles in het voordeel van Stormvogels floot. Na een tijdje was de scheidsrechter het beu en trok hij een gele kaart voor Jasper. Niet veel later kregen ook Niek (Stormvogels, spelbederf) en Erik (gevaarlijk inkomen) nog een gele kaart. Dit was allemaal wat zwaar bestraft en had waarschijnlijk bij een andere scheidsrechter ook niet nodig geweest, want het was verder een sportieve wedstrijd. Hoe dan ook, Stormvogels was vandaag gewoon beter en pakte verdiend de overwinning, 21-17.

Met nog 3 wedstrijden te gaan staat DSO op de veilige vijfde plaats. Met een blik op het resterende programma is er echter nog helemaal niets beslist. De opdracht is eigenlijk vrij simpel: win je 3x dan ben je veilig. Win je 2x dan ben je waarschijnlijk veilig en behaal je minder punten dan ben je afhankelijk van de andere ploegen. Voor de volledigheid hieronder nog even de stand en het resterende programma. De volgende wedstrijd van DSO is thuis tegen Seolto op zaterdag 17 februari.

1. VIOS > 17 punten.
2. Seolto > 15 punten.
3. TOGO > 14 punten.
4. Stormvogels > 11 punten.
5. DSO > 9 punten.
6. Scheldevogels > 8 punten.
7. KVK > 8 punten.
8. Zaamslag > 4 punten.