Na 3,5 week zwoegen, trainen, touwtje springen, oefenwedstrijden en toch ook een hoop gezelligheid is er een einde gekomen aan de voorbereiding op het seizoen 2018/2019. Mandy Wigant en Henny Visser hebben er samen voor gezorgd dat de selectie helemaal klaar is voor het nieuwe seizoen! Hieronder een kort verslag.

Na de eerste 2 trainingen ging de selectie inmiddels traditiegetrouw op trainingskamp. Dit jaar geen regen, wind en ellende maar prachtig weer op de camping in Doorn. Vrijdagavond stond vooral in het teken van kennismaking en gezelligheid. Misschien was het wel iets te gezellig, want niet alle campinggasten konden onze aanwezigheid waarderen. Na een (uitzonderingen daargelaten) goede nachtrust kon de selectie aan de bak want Henny nam de zaterdagochtend voor zijn rekening. Op het grote grasveld van de camping werd in anderhalf uur de coopertest gelopen, buikspieroefeningen gedaan, een loopcircuit afgewerkt en ook nog touwtje gesprongen. Dat touwtje springen iets anders is dan een bal in de korf gooien werd voor ondergetekende al snel duidelijk..

Na deze intensieve ochtend werd er even gegeten om vervolgens richting Dalto te vertrekken voor een oefenwedstrijd. Gelukkig niet tegen de plaatselijke selectie, maar gewoon onderling. Ondanks de vermoeide beentjes werd er hard gewerkt en een prima pot gespeeld. De middag werd afgesloten met een barbecue op de camping en 's avonds werd er lekker gerelaxed. Zondag stond er nog een Escape Room op de planning en daar werd gewerkt aan een stukje teambuilding. Uiteindelijk vertrok iedereen moe maar voldaan richting huis om lekker bij te tanken.

In de 2 weken na het weekendje werd er nog geoefend tegen OZC en Ventura Sport. Tijdens deze wedstrijden konden de coaches nog eens goed experimenteren qua samenstelling, er moesten immers nog keuzes gemaakt worden. Tot slot ging de selectie afgelopen weekend nog richting Goes om deel te nemen aan een driekamp met Seolto en TOGO. Daar was bij vlagen al te zien dat de selectie fit en scherp is en klaar is voor de start van de competitie.

Hieronder nog een overzicht van de uitslagen van de competitie en de teamsamenstelling van DSO 1 en 2.

Uitslagen oefenwedstrijden DSO 1:
DSO 1 - OZC 1                      14-15
Ventura Sport 1 - DSO 1        13-14