Afgelopen zaterdag was ook voor DSO 2 de “aftrap” van het seizoen. Voor Coach Rob het competitiedebuut bij DSO als coach van het 2de, waar hij vorig jaar nog speler van was.

DSO 2 ziet er dit seizoen ook een stuk anders uit dan vorig seizoen. Waar Robert, Sjoerd, Betsie en Esmeralda de bekende gezichten zijn van vorig seizoen, zijn Per, Lotte en Emma vanuit de Junioren erbij gekomen. Naomi en Nico zijn vanuit het 1ste teruggevallen en Luuk maakt zijn rentree in de selectie.

Vooraf werd de ploeg door Rob toegesproken in de mooie bespreekruimte die er sinds kort is. Afgaand op de foto’s werd er ingeschat dat er ons een jonge ploeg te wachten stond, verder was het gissen. Er werd afgesproken dat we er vol voor zouden gaan en we moesten zorgen voor goede passing en concentratie, dit laatste vooral verdedigend.

De wedstrijd begon voortvarend, waar zoals afgesproken de 1ste aanval van de wedstrijd werd bekroond met een doelpunt. Er volgden er vlot nog 2 waardoor DSO 2 op 3-0 kwam. Hierop volgde Vriendenschaar met de 3-1 en 3-2 en viel het aanvallend stil bij DSO 2. Met de nodige moeite werd voor rust nog 2 maal de mand gevonden en gingen we rusten met een voorsprong van 4 doelpunten.

Duidelijk was dat DSO 2 de betere ploeg was vandaag alleen drukte we dit niet uit in goals. Coach Rob gaf aan dat het tempo vaak terugviel waardoor we het onszelf moeilijk maakten.
Kortom tempo omhoog in de 2de helft en tot meer en ook betere doelpogingen gaan komen.

De 2e helft, waar Rubin op de plek van Nico erin kwam en deze weer doorschoof naar de plek van Robert, omdat deze elders verplichtingen had, begon de 2de helft voor DSO prima. De score werd al vlot 7-2. Helaas vielen we toen weer in dezelfde valkuil als de eerste helft; het tempo daalde en ook de doelpunten (volgens de aanwezige beoordelaar 12 minuten zonder een goal) alvorens de 8-2 viel. In de eindfase werd er door Vriendenschaar nog 2 maal gescoord en deed DSO dit nog 3 maal waardoor er een einduitslag van 11-4 op het scorebord “pronkte”.

Waren het links en rechts wat zenuwen voor de eerste competitie wedstrijd thuis of simpelweg het feit dat DSO 2 elkaar nog moet gaan vinden na 1 week als complete ploeg samen te trainen..??Uiteindelijk levert het vandaag 2 punten op en zijn we daar natuurlijk blij mee!

Groetjes DSO 2