De korfbalzaterdag van DSO was al op een mooie manier begonnen, want de C1 en B1 waren in de voormiddag al kampioen geworden. Tel daar een zonnige herfstdag en misschien wel de eerste ‘echte’ wedstrijd van DSO 1 bij op, en het beloofde een mooie middag te worden. Stormvogels kwam namelijk op bezoek, wat over het algemeen spannende wedstrijden zijn. De bezoekers verloren na een goede seizoenstart vorige week verrassend van Scheldevogels met een schamele uitslag van 5-9. Dus het was even afwachten wat we als tegenstand konden verwachten.

DSO wilde eindelijk eens goed starten, want de afgelopen weken liepen de eerste 10 tot 15 minuten moeizaam. Met een doelpunt van Frank binnen de eerste 5 seconden leek dat dan ook eindelijk het geval. Ondanks de verdere kansen regen van de thuisploeg met sommige aanvallen van wel 10 kansen, gaven de bezoekers een lesje in effectiviteit. DSO gaf daarbij kansen soms net te makkelijk weg, waardoor Stormvogels uit wist te lopen naar een 3-6 voorsprong. Maar toen stokte ook de machine bij de bezoekers even en maakte DSO van die kans gebruik om zelfs weer voor te komen met 7-6. Vlak voor rust schoot de machine echter weer aan bij Stormvogels en gingen ze de rust in met 7-8 voor.

Ondanks de achterstand was coach Enno toch tevreden. Het aanvalsplan werd goed uitgevoerd, we hadden namelijk legio aan kansen die er alleen nog in moesten vallen. Verdedigend moest het alleen soms even iets scherper zeker op de actie naar binnen. Daarnaast overtuigd van het feit dat wij dit tempo langer vol kunnen houden, ging DSO vol vertrouwen de tweede helft in.

Maar helaas draaide de machine van Stormvogels nog steeds op volle toeren, want met hun eerste actie scoorde ze gelijk. DSO bleef genoeg goede kansen creëren, maar de doelpunten bleven uit. Daardoor liepen de bezoekers zelfs uit naar 5 doelpunten verschil. Met 10-15 op het bord en nog een kwartier op de klok, leek de wedstrijd onomkeerbaar. Per kwam er nog even in voor Frank om de druk in de aanval naar binnen te vergroten en Amy kwam het veld in voor Lieke om verdedigend meer druk te gaan geven. Met behulp van het publiek kwam het vertrouwen terug in de ploeg en begon DSO toch eindelijk de kansen af te maken. Met 7 doelpunten in 10 minuten, met onder andere de 2 aansluitingstreffers van Jean-Paul, kwam DSO weer langs zij. De wedstrijd werd spannender en spannender en met nog 5 minuten te gaan leek er een status quo. Het ene vak hield de boel goed dicht en ondanks een paar kleine foutjes bleef de aanval relatief rustig op zoek naar de juiste kans. Vlak voor tijd maakte Lotte na een sterke wedstrijd haar 5e en voor DSO de verlossende en winnende treffer! De ontlading was dan ook groot, zowel in de ploeg als bij het publiek.

Uiteindelijk qua kansenverhouding een terechte overwinning, maar qua spelverloop misschien juist wel een gestolen. Maar dat maakt de prestatie niet minder knap. Volgende week gaat DSO op bezoek bij medekoploper Blauw-Wit. Voor DSO vooral de taak om evenveel kansen te creëren, maar hier wel een stuk efficiënter mee om te gaan. Alle support is uiteraard welkom! De wedstrijd start in Goes om 16:00 uur.