Net als afgelopen seizoen moest DSO aantreden tegen Atlas, maar dit keer in de 2e klasse. In de aangepaste zaalcompetitie van vorig jaar was het onderling resultaat 1-1 dus er is op voorhand van alles mogelijk. Voor beide ploegen wordt het de hoogste tijd om weer eens punten te gaan pakken en zo aansluiting te houden met de middenmoot, want met 2 punten uit 5 wedstrijden is het nog geen vetpot dit seizoen. DSO ging met een alles behalve complete ploeg richting Zeeland (gelukkig voor de enige keer dit seizoen), want zowel Arthur als Erik ontbraken door blessures en ook Esmeralda was afwezig. Daardoor bleef Lotte als enige over van dat vak, maar die kreeg er versterking bij in de vorm van Martijn, Tom en Sophie.

Het begin van de wedstrijd was nogal rommelig te noemen. Met de eerste actie van de wedstrijd kwam Atlas op voorsprong, waar het eerste aanvalsvak van DSO duidelijk even aan elkaar moest wennen. Via een strafworp maakte Lotte er 1-1 van en bij de tussenstand van 2-2 kwam er een vrije ballen regen voor de thuisploeg. Waar de afgelopen weken veel (misschien wel te veel) werd toegelaten in de duels, mocht er nu bijna niet gekeken worden naar de tegenstander. Gelukkig had Atlas het vizier zeker op het begin niet scherp staan, maar dat DSO in die periode op achterstand kwam door een strafworp en een vrije bal was alles behalve verrassend. Voor de Klundertenaren de taak om het hoofd proberen koel te houden, ook op de bank, en gewoon te blijven korfballen. Via goals van Damy en Jean-Paul kwam DSO weer langs zij, maar de rest van de 2e helft bleef DSO weer hangen op 2 punten achter. Met een klein eind schot wist DSO door een doorloop van Daan net voor rust weer langs zij te komen. 8-8.

Ook in de eerste aanval na rust werd er gelijk gescoord, maar dit keer door DSO. Martijn zette de bezoekers met een schot voor het eerst in de wedstrijd op voorsprong. Dit leek een mooi begin, maar het sloeg helaas al snel de andere kant op. Geholpen door wat kleine foutjes wist Atlas 5 keer op rij te scoren en liepen ze uit naar 13-9. Daan bracht DSO met 2 goals weer terug in de wedstrijd. Ook Tom pikte nog een doelpuntje mee, maar Atlas pakte de overhand door uit te lopen naar 17-12. Lotte en Jean-Paul deden nog wat terug, 17-14, maar helaas was er geen tijd meer voor een slotoffensief. De 2,5 meter lijntjes kunnen na deze wedstrijd wel een nieuw likje verf gebruiken, want met nog 2 strafworpen zette de thuisploeg de eindstand van 19-14 op het bord.

Ondanks alle wijzigingen binnen het team heerste er vooral het gevoel dat er meer had in gezeten. Vooral belangrijk om zelf meer doelpunten te gaan maken en de kansen die genoeg worden gecreƫerd ook af te gaan ronden. Wel maakt deze uitslag de wedstrijd van volgende week dubbel zo belangrijk. Dan komt Korbatjo op bezoek en die zijn momenteel met 0-punten de rode lantaarn drager. Eerst moet om 16:35 DSO 2 en vervolgens om 17:55 start DSO 1. Met de F3 als team van de week zijn er al een aantal top supporters aanwezig, maar ook jullie support kunnen de ploegen goed gebruiken! Dus hopelijk tot komende zaterdag allemaal!