Beste DSO’ers,

Afgelopen seizoen was het wederom een uitdaging voor de TC om goed te eindigen met de rompregeling Arbitrage zonder externe scheidsrechters aan het begin van seizoen 2018-2019. Gelukkig waren Jean Paul, Naomi Commereuc en Gregory bereid om de opleiding tot KNKV scheidsrechter te gaan doen.  Ze zijn ook alle drie voor de opleiding geslaagd in het zaalseizoen. Hierdoor hebben we als vereniging er weer 3 KNKV scheidsrechters bij, die op vrijwillige inschrijving wedstrijden extern gaan fluiten.

Zeer positief was de uitwerking van de rompregeling over het zaalseizoen. In de zaal hebben we als vereniging 1 wedstrijd meer gefloten dan we volgens de regeling hadden moeten doen. Hierdoor krijgen we  geen puntenmindering en geen boete voor het zaalseizoen.

Helaas is de uitwerking van de rompregeling over het veldseizoen minder positief. Door diverse omstandigheden kwamen we 1 wedstrijd te kort om puntenmindering te voorkomen. Dit betekent dat er naast een boete ook 2 punten in mindering worden gebracht bij DSO 2 in het veldseizoen 2019-2020.

Naast de uitdaging voor externe wedstrijden zien we ook steeds meer uitdagingen om de wedstrijden op eigen veld te voorzien van scheidsrechters. De meeste scheidsrechters moeten volledig worden ingezet, sommige fluiten zelfs elk weekend en soms 2 wedstrijden op 1 dag.

We willen de scheidsrechters pool graag uitbreiden!!

Lijkt je het leuk om een aantal wedstrijden per seizoen te fluiten, neem dan contact op met de TC.

Ook gestopte scheidsrechters die toch weer een paar wedstrijden per seizoen willen fluiten zijn zeer welkom om zich te melden bij de TC.

Namens de TC,

Gregory de Nooijer