Naomi Commereuc sprak tijdens de Algemene ledenvergadering over motivatie en inzet voor DSO. Wie dit gemist heeft kan het nu inhalen.

1. Jij bent vrijwilliger bij DSO, Welke taken doe je?

Ik heb mijn scheidsrechter cursus gehaald voor E&F, sinds dit seizoen ben ik ook begonnen om mijn diploma te halen zodat ik ook het B,C,D mag fluiten.

2. Motivatie is belangrijk om die taak of taken te blijven volhouden, wat is jou motivatie en hoe blijf jij gemotiveerd?

Als scheidsrechter ben je niet alleen degene die met een fluit in de hand affluit bij overtredingen, je bent ook een wedstrijd leider, zeker bij E en F leer jij de kinderen ook te korfballen door spelgerichte aanwijzingen te geven. Ook heb jij een voorbeeldfunctie dus kan je niet verwachten als jij niet gemotiveerd en niet actief staat te fluiten dat de kinderen dat wel zijn. Daar houd ik mijn motivatie aan vast, ik wil elke wedstrijd de kinderen leren korfballen, aanwijzingen geven en laten kennismaken met het spel. Ook is het leuk als je de duidelijke mindere ploeg motivatie blijft geven om niet op te geven en voor hun het wedstrijdje dat ze spelen gemotiveerd en leuk te houden. En dan krijg je uiteindelijk waardering van de coaches en mensen langs de lijn en dat doet je goed en houd je gemotiveerd.

3. Wat wil je nog kwijt als vrijwilliger bij DSO?

Vrijwilliger ben je niet alleen voor je club, je bent het ook voor jezelf. Je leert er als jongere veel van om kinderen nieuwe dingen bij te brengen, respect en complimenten van anderen te krijgen, en te leren vertrouwen op je eigen keuzes.

Bij DSO krijg je als vrijwilliger veel waardering en respect. De club investeert in een opleiding om jou te leren fluiten en daarom is het nooit erg om een keer wat extra te doen voor je club.