De feestdagen staan voor de deur. Deze gaan we zeker met een goed gevoel in na het lezen van de motiverende woorden van Erik Keller.

Erik, welke taken doe jij binnen de vereniging?
Ik ben sinds dat ik terug ben gekomen bij DSO trainer/coach. Binnenkort ga ik hier ook een trainerscursus voor volgen. Niet veel later ben ik bij de JAC gegaan, waar ik nu ook voorzitter van ben. En pas geleden heb ik samen met een hele enthousiaste groep de Summer Party mogen organiseren.

Motivatie is belangrijk om die taak of taken te blijven volhouden. Hoe ben jij te motiveren en wat of wie kan jou daarbij helpen?
Ik doe wat ik doe niet voor mijzelf, maar voor de kinderen. Ik vind het belangrijk dat de kinderen zich na én naast school kunnen ontspannen en zich op een andere manier kunnen ontwikkelen dan alleen via school. De tijd die je steekt in het voorbereiden van trainingen, het meereizen naar wedstrijden en organiseren van activiteiten vallen in het niet als je ziet hoe enthousiast de kinderen reageren. Dat enthousiasme en het plezier dat je ervoor terug krijgt houdt me gemotiveerd. Ik vind het ook mooi om te zien als een kind steeds meer zelfvertrouwen krijgt en niet alleen als korfballer, maar ook op het sociale vlak er omheen groeit. Dat ik daar als trainer/coach en lid van de JAC een steentje aan kan bijdragen zorgt voor veel voldoening.

Wat wil je nog kwijt over het vrijwilliger zijn bij DSO?
Het lijkt heel vanzelfsprekend dat je kunt korfballen, je na het korfballen een drankje kunt doen en een keer op een vrijdagavond naar de kaartavond kunt gaan, maar zo vanzelfsprekend is het allemaal niet. Hiervoor zijn veel vrijwilligers als ik nodig, die naast hun al volle agenda’s de tijd ervoor vrij maken om het anderen naar hun zin te kunnen maken. Hier krijg je veel waardering voor terug en je groeit hierdoor ook als persoon.

Als je ziet hoeveel je krijgt, mag je hier ook iets voor terug doen vind ik. Al is het een keer bardienst draaien. We moeten uiteindelijk met z’n allen deze mooie club draaiend zien te houden. Ik ben in ieder geval met heel veel plezier vrijwilliger en zal dit ook zo lang ik het kan en mag blijven doen.

Erik, bedankt voor je mooie woorden! We hopen ook nog lang op jou te kunnen rekenen binnen DSO!