Afgelopen woensdagmiddag 16 maart heeft DSO weer haar jaarlijkse mini-korfbaltoernooi gehouden voor de kinderen uit de groepen 3 en 4 van de basisschool. Daarnaast was er voor de kinderen uit de groepen 1 en 2, maar ook voor de deelnemers aan het toernooi een spelletjescircuit uitgezet.

Het spelcircuit bestond uit een tiental spelletjes waarbij stickers verdiend konden worden. De spelletjes hadden in veel gevallen een link met korfbal, denk gooien of rollen met een bal en spelletjes met een korf. De behaalde en zeer gewilde stickers konden op de achterkant van de kleurplaat worden geplakt en aan het einde van de middag werd deze geseald, waardoor men meteen een leuk aandenken had.

De opkomst was met ruim 60 kinderen voor de wedstrijdjes en een recordaantal van 70 kinderen voor de spelletjes uitstekend. We hebben gemerkt dat een groot aantal kinderen het naar hun zin heeft gehad en hopen dat ze zich komen aanmelden als lid.

De opkomst bij de wedstrijden was groot met 5 teams van het Bastion, 3 van de Molenvliet, 2 van de Rietvest en 1 van de Cocon. Hetzelfde aantal teams, maar wel veel meer kinderen per team, als vorig jaar. De wedstrijden werden in 3 poules gespeeld, 1 voor groep 3 en 2 voor groep 4, met tijdens de rust van iedere wedstrijd vrij schieten. Na afloop is de eindstand opgemaakt, met als winnaar bij groep 3 De Cocon en bij groep 4 Het Bastion. Deze teams gingen dan ook met een beker naar huis, terwijl alle deelnemende kinderen een medaille kregen.

De kinderen die aan de spelletjes hebben meegedaan kregen hun kleurplaat met op de achterkant de resultaten bij de spelletjes geseald. Alle kinderen kregen verder nog een  snoepzakje, mooie folder over DSO en een strippenkaart waarmee 4 keer gratis mag worden getraind mee. We kunnen weer spreken van een geslaagde dag die hopelijk nog leden zal opleveren. DSO is in ieder geval weer positief aanwezig in het Klundertse verenigingsleven. Graag willen wij iedereen die zijn of haar steentje heeft bijgedragen aan de organisatie van en op deze middag te bedanken voor de inzet.

foto's: Petra Luykx

{gallery}/mini_toernooi/2011{/gallery}