Ondanks de zeer slechte weersvoorspellingen kon het schoolkorfbaltoernooi op 7 mei toch droog van start gaan. Gestart werd met 25 teams, waar ruim 200 kinderen in meespeelden.

Er werd gespeeld in 4 poules. Twee poules met welpenwedstrijden waarin ook strafworpen genomen werden, en 2 poules met 2vakskorfbal. De kinderen en hun begeleiders moesten flink aan het werk, voor elk team stonden 6 wedstrijden op het programma. Dat het halverwege de dag wat begon te regenen was jammer, maar de meeste kinderen hadden daar toch geen last van. Eerder was het nogal koud voor het publiek.

Een flinke domper was het wel voor een speelster van Bastion 5, die ongelukkig ten val kwam. Zij moest met de ambulance naar het ziekenhuis gebracht worden. Na dit ongeval besloot de organisatie de laatste ronde niet meer te laten doorgaan. Bij de prijsuitreiking, die binnen plaatsvond, was het nog lekker druk in de kantine.

In poule D ging de prijs voor de meeste strafworpen naar Molenvliet 8. In poule C had Molenvliet 4 de meeste strafworpen gescoord.
De einduitslagen bij de wedstrijden was als volgt:
Poule D: 2e prijs Molenvliet 7, 1e prijs Bastion 9.
Poule C: 2e prijs Molenvliet 5, 1e prijs Molenvliet 4
Poule B: 2e prijs Rietvest 1, 1e prijs Bastion 4
Poule A: 2e prijs Molenvliet 1, 1e prijs ’t Palet 1.

Hiermee is de wisselbeker gewonnen door de spelers van ’t Palet. Vorig jaar zat dit team er al dicht bij, en waren zij 2e geworden in de finaleronde. Dit jaar is het ze gelukt om alle wedstrijden in de poule te winnen en daardoor de terechte winnaar van dit toernooi te worden. Van Harte Gefeliciteerd!

Ten slotte: Alle vrijwilligers: Scheidsrechters, coaches, EHBO-ers, schrijvers, omroeper, kantinepersoneel hartelijk dank. Zonder jullie inzet zou zo’n dag niet kunnen plaatsvinden.

Marianne Posthumus

Waterspelletjes en discodansen

Water, eendjes, strandballen, waterballonnen, haaien, vissen en plantenspuiten. Dit alles en nog veel meer werd volop gebruikt tijdens de spelletjesmiddag op het schoolkorfbaltoernooi. Als thema was dit jaar voor “water” gekozen. Dat het ook de hele middag regende paste precies in het thema, maar ja het zonnetje had leuker geweest natuurlijk.

Gelukkig lieten zo’n 50 kinderen zich niet uit het veld slaan door de druppels en gaven zich op om mee te spelen. Eendjes vissen, haaitje prik, korf schieten met een strandbal, waterballonrace, rivier oversteken en bekers schieten met een plantenspuit waren een aantal onderdelen die de kinderen konden kiezen. Per onderdeel kon je punten scoren, die op een blaadje werden opgeschreven. Uiteindelijk was iedereen winnaar en mocht elk kind een lollie uitkiezen, want meedoen was al fantastisch. Natuurlijk werden de punten wel opgeteld en Robin Verkaik en Joshua den Hollander haalden de meeste.

Vanaf 19.00 uur waren alle deelnemers en begeleiders van het schoolkorfbaltoernooi welkom, om de dag met een disco af te sluiten. Wat was het gezellig! Om 19.15 uur waren er al 50 kinderen binnen en dat werden er uiteindelijk ongeveer 60. Met alle anderen erbij waren er wel 75 mensen in de kantine. DJ Th!js zorgde voor de muziek en iedereen stond te swingen. Dat er nog zoveel energie over was zeg, na zo’n sportieve dag. Op een gegeven moment werden de meisjes aan het werk gezet, de beste danseres werd gekozen. Op het liedje Cha- cha slide, werd steeds in groepjes gedanst. Telkens viel er een groepje af, zo bleef uiteindelijk de winnares over; Sarinah den Hollander. Bij de jongens ging het daarna op dezelfde manier, maar dan op het liedje Tringeling. Martin won met glans deze danswedstrijd.

Er was een jongen die vond dat we wel een hele goede “draaier” hadden, want bij zijn sportclub werd alles maar een beetje door elkaar gedraaid. DJ Th!js blijft hopelijk nog vaak van deze geweldige feestjes met zijn muziek opvrolijken. Mocht hij ooit stoppen hebben we al een goede vervanger gevonden namelijk Tim van Kaam.

Corrie Crezee

{gallery}/schoolkorfbal/2004{/gallery}