Zaterdag 17 augustus 2002 - KLUNDERT - Je zult je maar opgegeven hebben voor een tentenkamp van je vereniging en dan, als je op de aangegeven dag met je tentje aankomt, terecht komen in het verhaal over Harry Potter.

Het tentenkamp van korfbalvereniging DSO in en rond de kantine van de vereniging in Klundert stond geheel in het teken van Harry Potter. De deelnemers maakten onder meer vaandels en kregen een rondleiding door een gedeelte van Klundert. Ze moesten verschillende opdrachten uitvoeren en een aantal vragen beantwoorden. Terug bij de tenten werd het tovenaarsspel, een echt nachtspel, gespeeld. Als afsluiting was er een kampvuur.

Gisterochtend moesten de kinderen al vroeg uit bed om zwerkbal te spelen. Het tentenkamp werd afgesloten met een zeskamp waarin heel veel waterspelletjes waren verwerkt.

Doordat er voor het tentenkamp zoveel belangstelling was, ging het eveneens voor gisteravond geplande playbackfestijn van buurtvereniging Oost niet door. "Veel kinderen die aan onze activiteiten meedoen, zijn ook lid van DSO", vertelt Ada de Ruiter van de buurtvereniging. "Er waren daardoor te weinig aanmeldingen voor deze avond. Als alternatief hebben we dinsdagavond, de avond waarop geoefend zou worden voor het playbacken, een vossenjacht gelopen door de wijk. De twee andere activiteiten die we aan het begin van de vakantie hebben gehouden, een spelletjesavond en een bezoek aan de speeltuin, zijn wel heel goed bezocht. We houden de playbackavond gewoon tegoed."

{gallery}/overige_nevenactiviteiten/2002/tentenkamp{/gallery}