Zoals bij iedereen wel bekend is, stond voor het laatste weekend van juni de braderie gepland. Dit jaar stond DSO er ook weer. Na een periode van voorbereiden, zijn we donderdag gestart met het opzetten. Alle dagen was er een gezellige sfeer rond de stand. De standaard spellen deden het weer erg goed. Er werden veel enveloppen getrokken, op de korf geschoten, gegrabbeld en boodschappen geraden.

Bij het enveloppe trekken waren er diverse prijzen te halen, zoals: flessen wijn , een oud-Hollandse set borden en mokken, een zwembad en zelfs een stretchbed. De laatst genoemde prijs wist Susan van der Maarel mee naar huis te nemen. Bij het boodschappen raden heeft Rien Strootman het bedrag precies weten te raden. Het bedrag was € 29,17. Erg knap! De boodschappen zijn misschien een beetje vochtig vanwege de vele regenbuien op zaterdag; ze zijn thuis afgeleverd. Bij deze willen we C1000 Henk Strootman nogmaals bedanken voor het sponsoren van de boodschappenkar!

Ook werd er veel op de korf geschoten. Het was op sommige momenten erg druk; dus als er even gewacht moest worden, moedigden de kinderen elkaar aan om zoveel mogelijk punten te halen. Want ja, wie de meeste punten scoorde ging er met de prijs vandoor. Zo heeft Bram den Hollander bijvoorbeeld in de leeftijdscategorie 0 t/m 5 jaar maarliefst 13 punten weten te scoren en daardoor een mooie  skippybal verdiend. Bij de kids met een leeftijd van 6 t/m 12 jaar wist Fabiënne Broere op de eerste braderiedag al een score van 21 te halen. Voor veel anderen een echte uitdaging,die soms erg dichtbij in de buurt kwamen van deze hoge score. Zo zijn Corné Verhulst en Emma Wiersma beide op de tweede plaats geëindigd. Bij de senioren hebben Frank en Marianne Posthumus elkaar uitgedaagd om een potje te schieten en wisten beiden 20 punten te halen. Maar Rob den Hollander en Jasper Kayen deden ook een goede poging, want ook zij behaalden de 20 punten. Na een verloting is de taart, gemaakt door Bakkerij Henk Strootman, ’s avonds bij de koffie aangesneden bij Marianne Posthumus.

Op vrijdag en zaterdag waren de vele zelfgemaakte creaties van Bontekoe8677 te zien in de stand. Armbandjes, sjaals, kettingen, vogelhuisjes, theepotjes en nog veel meer hebbedingetjes werden bewonderd en gekocht. We willen Stefanie en Natascha bedanken voor hun tijd,  inzet en het maken van de leuke creaties die bij ons in de stand mochten staan! Uiteindelijk was er zaterdag, aan het einde van de dag, nog de Grote Verloting. Volgens mij had de halve Klundert al lootjes dus was het erg spannend wie er allemaal met de prijzen vandoor zouden gaan.

Al met al weer een geslaagde braderie. Over het weer van donderdag en vrijdag mochten we gezien de verwachtingen niet klagen. Maar zaterdag was de stand een groot deel van de dag omringd door regendruppels. Gelukkig stopte het ook weer met regenen en hebben we nog een droge avond gehad.

De braderie gaat natuurlijk met name om bekendheid, ledenwerving en veel gezelligheid. Maar over de opbrengst voor onze club kunnen we ook tevreden zijn. Alles bij elkaar opgeteld en afgetrokken komen we uit op een  netto opbrengst van €556 . In het bijzonder wil ik tenslotte ook nog iedereen bedanken die voor ons in de stand wilde staan! Hartstikke bedankt!!! We hopen volgend jaar de standbezetting toch iets makkelijker vol te krijgen. Voor dit jaar zit het er voor ons weer op. Wij gaan weer aan de slag voor volgend jaar en dan zult u zeker weer van ons horen!

Met vriendelijk groet,
Luuk Verkijk, Anouk Vermeulen, Luuk van Oers en Sjoerd van Bezooijen

Prijzen:
Boodschappen raden Rien Strootman Inhoud boodschappenkar
1e korfschieten 0 t/m 5 jaar Bram den Hollander Skippybal
1e korfschieten 6 t/m 12 jaar Fabiënne Broere scrabble vloerpuzzel
2e korfschieten 6 t/m 12 jaar Corne Verhulst en Emma Wiersma Kneeppoppetjes
1e korfschieten 13 + Marianne Posthumus Taart
2e korfschieten 13 + Jasper Kayen, Frank Posthumus & Rob den Hollander Fles wijn

Versterking gezocht!
Vond jij het op de braderie bij de korfbalstand ook gezellig? De braderiecommissie is op zoek naar een frisse nieuwe kracht, met inzet en leuke ideeën om het volgend jaar nóg gezelliger te maken. Dus lijkt het jou leuk om mee te helpen met het deelnemen aan de braderie voor het komend jaar, neem dan met één van ons contact op.