Toen PKC 1 aanbood verschillende jeugdteams uit de regio te gast te vragen bij hun thuiswedstrijden gaf DSO direct een team op. Na loting mocht DSO E1 het gaan meemaken. De DSO-ers waren getuige van een geweldige wedstrijd met als eindstand 28-23 voor PKC. De kinderen en hun ouders hebben genoten.

Wat keek heel ons team uit naar zaterdag 17 maart 2012. We hadden er allemaal geweldig veel zin in. We vertrokken om 14.15 uur richting Papendrecht om de wedstrijd PKC 1 - Dalto 1 bij te wonen. We mochten niet alleen komen kijken, maar zelfs mee op lopen tijdens het voorstellen van de teams. Eerst moesten we ons even omkleden om, in ons eigen DSO-outfit, met Dalto 1 op te lopen. Er werd nog een groepsfoto gemaakt en toen werd het donker... De speaker kondigde de spelers van Dalto 1, één voor één, aan en ons team liep mee op. Daarna werd PKC 1 aangekondigd en de wedstrijd werd geopend door het fluitsignaal van de scheidsrechter.

Gelijk floot de scheidsrechter om de wedstrijd te onderbreken, want de supporters van Dalto gooide allemaal gele- en zwarte rollen wc-papier op het veld. Wel grappig, want dat zijn ook de kleuren van DSO. Nadat dit allemaal opgeruimd was, ging de wedstrijd verder. Wat maakten de supporters van Dalto een herrie. Met een grote trom en een hoop gezang. Dalto ging dan ook met een voorsprong de rust in. Maar in de 2e helft kwam PKC terug en toen zongen de supporters van PCK: "wij willen tegenstand". Uiteindelijk won PKC met 28 – 23 en gooide de supporters van PKC witte en groene slierten op het veld. Ook liepen veel toeschouwers het veld op om met het winnende team te feesten. Ons team mocht na de wedstrijd nog met PKC op de foto.

We vonden het allemaal SUPER leuk! Als afsluiter van deze geweldige middag, gingen we nog met z'n allen naar de grote gele M. Mmmmmmm...
Groetjes Lize Schreuders

{gallery}/algemeen/2012/pkc_dalto{/gallery}