Een week later dan gepland, maar vandaag begon ook voor DSO 1 de competitie. Tegenstander was DES uit Delft, op papier de absolute kanshebber voor de titel in deze poule. Na de succesvolle handhaving van vorig seizoen zal DSO er ook dit jaar alles aan gaan doen om niet te degraderen. Omstreeks 15.30 uur floot de scheidsrechter voor het eerst en was ook voor DSO 1 korfbalseizoen 2013/2014 begonnen.

DSO 1 heeft ook een compleet nieuwe samenstelling. Remco en Erik zijn geblesseerd en Jasper en Olaf staan nu samen met Rubin en Frank in het eerste. De vier dames van DSO 1 voor dit seizoen zijn Mandy, Jeanine, Stefanie en Marieke. Laatstgenoemde maakte vandaag haar officiele debuut in de basis in een competitiewedstrijd voor DSO 1. Ze was echter niet de enige. Olaf was ziek en hierdoor kon ook Jean Paul zijn debuut maken als basisspeler. De vakken zagen er als volgt uit:
Aanval: Rubin, Jasper, Mandy en Marieke.
Verdediging: Frank, JP, Stefanie en Jeanine.

De wedstrijd zelf was al snel beslist. DES heeft simpelweg meer kwaliteit en is in staat over veel schijven te scoren. Het lukte DSO niet om mee te scoren, waardoor DES al snel uitliep naar een ruime voorsprong. Noemenswaardig waren de 2 doelpunten van Jean Paul en de mooie goal van Marieke. Verdedigend was DSO niet scherp genoeg en er werd ook veel onnodig balverlies geleden.
De tweede helft wilde DSO in ieder geval beter gaan verdedigen en de passing wat beter gaan verzorgen. Dit lukte aardig, maar DES liet het er niet bij zitten en bleef gaan. Jasper wist nog wel te scoren en ook Rubin pakte zijn goaltjes mee. Uiteindelijk wist DES de wedstrijd te winnen met 19-7.

Vorig jaar werd het hier 21-11, overigens met maar liefst 4 andere basisspelers. DES blijft een maatje te groot. Voor DSO is het nu zaak de komende wedstrijden tegen ODO (dinsdag) en Dijkvogels (zaterdag) een goed resultaat te behalen. Beide wedstrijden zijn thuis en we hopen dan ook op steun van ons trouwe publiek.

Speciaal bedankje voor Anouk en JP, die vanaf Arnemuiden helemaal naar Delft zijn gekomen, super! Ook een speciaal bedankje voor Anton, die zijn eigen team in de steek moest laten om bij ons reserve te zitten. Tot in een invalbeurt kwam het echter niet, al wordt dat ook lastig zonder sportbroekje. Ook de aanwezige supporters bedankt en wij hopen de komende week op betere resultaten.

Doelpuntenmakers DSO:
JP 2x, Rubin 2x, Jasper 2x, Marieke 1x.