Het 1e van DSO heeft voorafgaand aan het zaalseizoen aardig wat veranderingen ondergaan. Jasper, Erik en Olaf zijn na het afscheid van Frank en Robert en de blessure van Remco doorgeschoven vanuit het 2e. Na een prima voorbereiding met zowel winst tegen Albatros 3 als tegen ADO 1, was het zaterdag tijd voor de eerste competitiewedstrijd in de zaal. Zoals bekend is het DSO tegen Zeeland, met zeven Zeeuwse tegenstanders. Opdracht voor DSO is om elke wedstrijd met passie, strijd, overtuiging en beleving in te gaan.

Zaterdag stond gelijk een belangrijke wedstrijd op het programma tegen Stormvogels 1 die buiten in de 2e klasse speelt. Winnen betekent direct uitlopen op de concurrent, verliezen betekent gelijk achter de feiten aanlopen.

DSO begon goed aan de wedstrijd en kwam al snel op voorsprong met 1-3. In de eerste helft werd heel sterk gespeeld met veel leuke, gevarieerde en vooral mooie aanvallen, waarin zes van de acht spelers wisten te scoren. Hierdoor kon DSO vrij gemakkelijk uitlopen naar 3-10. Stormvogels deed nog wat terug en kwam tot 5-10, maar door een doelpunt vlak voor rust ging DSO verdiend met 5-11 de rust in.

Van Stormvogels, en Zeeuwen in het algemeen, is echter bekend dat ze zullen blijven vechten tot het eindsignaal. Dit was namelijk ook twee jaar geleden het geval, toen DSO een forse voorsprong uit handen gaf en uiteindelijk verloor. Belangrijk dus om de tweede helft door te pakken en ze geen mogelijkheid te bieden om er in te gaan geloven.

DSO begon op een of andere manier toch matig aan de tweede helft met een periode van een ruim kwartier waarin ze niet tot scoren kwamen. In deze fase van de wedstrijd ging DSO rommelig en vooral tegen zichzelf spelen. Ze raakten ook een beetje in paniek, terwijl hier in de rust en voor de wedstrijd nog voor gewaakt was. Stormvogels maakte hier gretig gebruik van en mede door goede wissels en een aantal persoonlijke fouten van DSO, kwamen ze terug tot 10-12. Gelukkig wist DSO op tijd het tij te keren en alles terug op de rails te krijgen en konden ze weer uitlopen naar 12-16. Vooral Rubin was in deze fase met een aantal belangrijke doelpunten zeer belangrijk voor DSO. Stormvogels deed nog iets terug met de 13-16, maar DSO speelde de wedstrijd goed uit en won de wedstrijd verdiend met 13-18!

Deze wedstrijd zorgde voor een goed en belangrijk begin van de zaalcompetitie waarin DSO aast op promotie naar de 2e klasse. Vooral de eerste helft geeft veel vertrouwen voor de rest van het seizoen. Het is wel van belang het hoofd erbij te houden en elke wedstrijd opnieuw met passie, strijd, overtuiging en beleving in te gaan. Voor volgende week staat de thuiswedstrijd tegen Blauw Wit op het programma.

Doelpuntenmakers DSO:
Rubin 8x, Jeanine 3x, Jasper en Erik 2x en Marieke, Martiena en Olaf 1x.

Uitslagen:
Stormvogels - DSO 13-18
Seolto - Atlas 21-12
Zaamslag - TOGO 22-14
Blauw Wit - KVK 11-10

Stand:
1 Seolto 1 1 1 0 0 2 21 12 (9)
2 Zaamslag 1 1 1 0 0 2 22 14 (8)
3 DSO 1 1 1 0 0 2 18 13 (5)
4 Blauw Wit 1 1 1 0 0 2 11 10 (1)
5 KVK 1 1 0 0 1 0 10 11 (-1)
6 Stormvogels 1 1 0 0 1 0 13 18 (-5)