Afgelopen zaterdag kwam de koploper Seolto op bezoek in de Niervaert. Voor DSO verloopt het zaalseizoen echter nogal moeizaam. Na een goed begin tegen Stormvogels, werden de afgelopen twee wedstrijden verloren. Tijd om ten koste van Seolto weer eens punten te pakken. Vandaag was dan ook maar 1 ding belangrijk en dat was winnen.
Zoals de afgelopen weken gebruikelijk kwam DSO scoorde DSO de 1-0. Seolto begon echter goed aan de wedstrijd en kwam met 1-4 voor. De rest van de eerste helft ging redelijk gelijk op. DSO kwam wel iets beter in de wedstrijd, maar mede door een paar verdedigende fouten van DSO, wist Seolto een voorsprong van 6-7 te behouden tot de rust.

Voor de tweede helft was het belangrijk aanvallend de kansen te gaan afmaken en verdedigend de fouten eruit te halen. Ook moest DSO een les trekken uit de wedstrijd van vorige week en de laatste periode op een normale manier blijven aanvallen, zodat ze niet weer 20 minuten stil zouden vallen.

Ondanks dat DSO de tweede helft de bovenliggende partij was, wisten ze nooit echt uit te lopen. Ook weer door een paar verdedigende onoplettendheden kon Seolto bijblijven. Met 13-13 op het bord en nog 10 minuten te spelen, lukte het geen van beide ploegen meer om het winnende doelpunt te maken en deelden ze dan ook de punten. Gezien het scoreverloop was dit misschien wel een terecht gelijkspel, maar vanuit DSO oogpunt had er toch meer ingezeten. En had DSO eigenlijk moeten winnen.

Het belangrijkste is echter dat DSO eindelijk weer een punt heeft gehaald en een streep heeft kunnen zetten door de negatieve serie. Nu kunnen ze hierop verder bouwen en 'looking upstairs' zoals Louis van Gaal het zo mooi zegt. Wint DSO volgende week dan lonkt de nummer 2 positie, want de bovenste twee moeten tegen elkaar. DSO 1 heeft de strijd om promotie naar de 2e klasse dan ook nog lang niet opgegeven en de spelers hopen dat u als supporter hen tot het eind van de competitie blijft steunen om dit doel te halen.

Doelpuntenmakers DSO:
Erik (4x), Rubin (3x), Stefanie en Olaf (2x), Jasper en Jeanine (1x)

Uitslagen Poule:
TOGO 1 - Blauw Wit (K) 1 14 – 10