Na de domper van vorige week van zowel DSO 1 als DSO 2, kwam Seolto op bezoek in Klundert. Het tweede is in deze wedstrijd geen seconde in de problemen gekomen. Vanaf minuut 1 werd dan ook al duidelijk dat het alleen nog maar de vraag was met hoeveel ze zouden winnen. Helaas moest Tessy nog het veld verlaten na een blessure, wat een klein smetje was om de zeer verdiende overwinning van 18-13. Een mooi voorprogramma voor de wedstrijd van het eerste. Op basis van de stand lijkt het een uitgemaakte wedstrijd, want Seolto staat namelijk 'maar' vijfde. Toch is enige voorzichtigheid op z'n plaats, want Seolto is in de zaal misschien wel verrassend maar toch zeer knap en verdiend kampioen geworden in de derde klasse. Een ploeg om rekening mee te houden dus.

Na de afwezigheid van Rubin vorige week, was hij er nu wel weer bij en kon DSO deze week weer in de vaste opstelling beginnen. Wennen zou het wel even worden, want voor het eerst sinds de zaal zou er een wedstrijd worden gespeeld op een groot kunstgras veld. Toch begon de thuisploeg goed en met een doelpunt uit het trainingsboekje zette Stefanie de 1-0 op het scorebord. Na de 3-1 leek er weinig aan de hand, maar Seolto bleef zich terug knokken zoals echte Zeeuwen betaamd. DSO had vooral moeite een dame van Seolto af te stoppen, maar gelukkig wisten ze wel de voorsprong te behouden en gingen ze met 8-7 de rust in. De verbeterpunten lagen niet zozeer in aanvallend opzicht, ook al ging daar ook niet alles even goed, maar lagen voornamelijk in de verdediging. Vooral de acties naar binnen moesten eruit gehaald worden.

In de tweede helft kwam vlak na rust Olaf in het veld, misschien wel verrassend omdat net de 9-7 was gemaakt, maar een wissel die uiteindelijk wel goed uitpakte. Met een paar scherpe acties forceerde hij een aantal goede doelpunten. De dames van Seolto schoten nog steeds met scherp, maar DSO wist toch uit te lopen naar een comfortabele voorsprong van 3 à 4 doelpunten. Vlak voor tijd mocht Rob ook nog een aantal minuten invallen. Uiteindelijk werd de wedstrijd met 17-13 gewonnen.

Volgende week staat misschien wel de belangrijkste wedstrijd van het seizoen op het programma, uit tegen mede-koploper Blauw-Wit. Blauw-Wit die het verrassend goed doet, werd thuis nog met ruime cijfers verslagen. Echter elke wedstrijd is weer een wedstrijd op zicht. Mochten jullie je geroepen voelen, zijn jullie natuurlijk van harte welkom volgende week om half 3 in Goes.