Vanwege de herfstvakantie werd afgelopen weekend een klein programma gedraaid. Ook aankomend weekend worden weinig wedstrijden gespeeld.

DSO 1 speelde thuis tegen Blauw- wit uit Kloetinge. DSO had de smaak van vorige week nog te pakken en begon gemotiveerd aan de wedstrijd. DSO had in de eerste helft veel balbezit. Dit kwam met name door het goede verdedigen van Sander Bijl, die veel ballen direct terug het aanvalsvak in wist te gooien.  Met een gelijke stand ging DSO de rust in. Na de rust wisselde Blauw- wit een dame die vrijwel direct scoorde. DSO vond de aansluiting nog wel. Jasper Kayen hield de motivatie letterlijk levend binnen zijn vak. DSO had kansen genoeg om de aansluiting te blijven vinden. Het was de  verse dame van Blauw- wit die roet in het eten gooide want ze scoorde nog twee keer. Blauw- wit  speelde de wedstrijd op een rustig tempo uit. DSO greep naast de punten.

DSO 2 speelde thuis tegen GKV. Het vlotte spel van GKV was moeilijk bij te benen door DSO. GKV liep in de eerste helft aardig uit. In de tweede helft kwam DSO met strijdlust het veld in. DSO bepaalde het spel meer en liep de achterstand geleidelijk in. Het gat dichten was echter te veel gevraagd en DSO verloor met 3 doelpunten verschil.

DSO 3 moest tegen medekoploper Vriendenschaar, een jonge ploeg met veel beweging. DSO 3 kwam eerst 0-1 achter, maar wist door een doorloopbal van Lianne den Hollander op gelijke hoogte komen. Tot 2-2 ging het gelijk op, waarna DSO 3 een gat wist te slaan naar 4-2. Via onder meer twee doelpunten van Herbert Giljam liep DSO uit naar 8-3. Met goed aanvalsspel en een solide verdediging werd een 9-4 voorsprong bij de rust bereikt. Na rust had DSO wat moeite om weer tot scoren te komen, maar de verdediging hield goed stand en gaf geen kansen weg. Lianne den Hollander scoorde op 11-6 haar vijfde doelpunt van de wedstrijd. Uiteindelijk werd een heel goede 13-7 overwinning geboekt. Volgende week wacht een thuiswedstrijd tegen Oranje Zwart 2 die ook nog meedoen om de bovenste plaats. Als DSO 3 die wedstrijd ook weet te winnen, gaat DSO 3 alleen aan kop in de poule.

DSO A1 moest tegen de hekkensluiter in de poule. Misschien was er sprake van onderschatting, maar DSO kon in de eerste helft geen afstand nemen van de matige tegenstander. Aanvallend ging het nog redelijk, maar verdedigend werden veel te veel onnodige fouten gemaakt waardoor de rust werd bereikt met een 8-8 stand. Direct na rust wist DSO wel de tegenstander goed onder druk te zetten en liep het snel uit. De tegenstander probeerde het nog met achterverdedigen, maar kan niet verhinderen dat DSO uiteindelijk nog behoorlijk eenvoudig won met 14-9. Frank Posthumus scoorde 5 keer.

Uitslagen 11 oktober
DSO 1 - Blauw Wit 1         11-14