DSO 1 heeft een pijnlijke en kansloze nederlaag geleden tegen de rivaal uit Willemstad. Na een 7-7 ruststand wist DSO na rust nog maar 2x te scoren en dat is veel te weinig. Door deze nederlaag staat DSO nu op de voorlaatste plaats in de derde klasse.

VIOS begon beter aan de wedstrijd. DSO liep al snel achter de feiten aan en moest in de achtervolging. Het tweede aanvalsvak van DSO had erg veel moeite met afronden. Naomi stond goed te rebounden en er kon steeds meerdere keren worden aangelegd, maar de bal ging er maar niet in. Pas in het laatste kwartier van de eerste helft ging het een beetje lopen bij DSO. Achteraf gezien was dit de enige fase in de wedstrijd waarin DSO beter was. DSO knokte zich terug naar 7-7 en dat was de ruststand.

In de tweede helft zakte DSO ver weg. VIOS nam al snel een voorsprong van 4 punten en hield die lange tijd vast. DSO wilde het gat verkleinen, probeerde het nog met wat wissels, maar het zat er vandaag wederom niet in. VIOS speelde de wedstrijd volwassen uit en maakte volop gebruik van het lengteoverwicht. De scheidsrechter floot uiteindelijk af bij een 9-16 stand.

Zelden heeft DSO 1 zo kansloos verloren van VIOS. Vaak zijn het spannende potjes. Vorig jaar wist DSO zelfs nog een keer met 8 punten verschil te winnen. Vandaag zat dat er geen moment in. Door de dikverdiende overwinning stijgt VIOS naar plaats 3 en neemt het samen met TOGO en Stomvogels de bovenste plekken in. Onderin is het erg spannend. Zaamslag lijkt de zwakste ploeg, maar daarna zitten DSO, Scheldevogels, KVK en ook Seolto erg dicht bij elkaar. Zoals bekend degraderen er 2 ploegen en speelt de nummer 6 nog een driekamp voor handhaving.

De laatste wedstrijd van 2017 speelt DSO in Vlissingen tegen Seolto. Op het veld werd er met 1 punt verschil verloren, tijd voor revanche en tijd voor punten!