DSO 1 speelde goed tegen Nikantes. DSO begon positief en fanatiek. Zowat alle kansen werden verzilverd en DSO wist een ruime voorsprong op te bouwen. De sfeer in de sporthal was ouderwets goed. Precies wat DSO nodig heeft gebeurde zaterdag. Hiermee is de deur open naar een mooie competitie.

DSO 2 wist het spannend te maken tegen Nikantes. DSO pakte een ruime voorsprong, maar liet Nikantes toch terugkomen tot een kans op winst. Uiteindelijk wist DSO net weer op tijd te gaan scoren, zodat ze de punten in Klundert konden houden.

DSO 3 moest uit naar Thor 2 in Rotterdam. De eerste aanval van Thor duurde erg lang en het duurde daarom even voordat DSO 3 aan aanvallen toekwam. Via een afstandschot van Annet Bon was het toch DSO dat de leiding nam in de wedstrijd en uitliep naar 0-4. Thor kwam terug tot 2-4. DSO liet zich niet van de wijs brengen en wist de rust te bereiken met 3-7. Direct na rust liep DSO uit naar 3-10. Uiteindelijk werd een eindstand bereikt van 6-18. Leuk detail was dat alle spelers gescoord hebben, waarbij Herbert Giljam met 5 doelpunten de topscorer van de avond was. Minder leuk was dat Patrick Michielsen 8 minuten voor tijd, na een fysiek duel, een hoofdwond op liep die gehecht moest worden in het ziekenhuis.

DSO 4 had het niet erg zwaar tegen RWA. Het euvel was alleen dat er veel te weinig ballen door de korf gingen. DSO won wel, maar scoorde erg weinig gezien het aantal kansen.

Net na de ochtend mocht het 6e aantreden tegen Scheldevogels, geen onbekende want op het veld werd er ook al tegen hen gespeeld en ook gewonnen. Het 1e doelpunt viel aan de kant van Scheldevogels, daarna kwam DSO op schot. Ben Stam opende de score en daarna was er geen houden meer aan. Met 7-3 gingen DSO de ruststand in. Na de rust, met de nodige wissels (omdat alle 8 dames er waren) verliep het scoren nog beter. Scheldevogels scoorden nog 2x maar de thuisploeg gooide er nog 11 in. De eindstand was 18-5 , Mart Stam scoorde zes keer, zoon Ben vier keer.

DSO jeugd
DSO A1 had op papier een lastige uitwedstrijd, namelijk tegen Tilburg. Tijdens het veldseizoen werd hier nipt van gewonnen. Na een wat slechte voorbereiding en een korte warming-up, begon de wedstrijd. DSO startte goed en stond al vrij snel op een 3-1 voorsprong. Dit gaatje van 2 punten werd de gehele eerste helft vastgehouden. Steeds kwam Tilburg weer terug tot 1 punt, waarna DSO weer scoorde en het verschil op 2 bracht. Kort voor rust scoorde Tilburg niet meer. DSO kon hierdoor het gaatje uitbreiden tot 4 doelpunten. De ruststand was 6-10. Meteen na rust liep DSO verder uit tot 7-13. Dit verschil kwam Tilburg niet meer te boven. Ze kwamen nog sterk terug, maar DSO nam de 2 punten mee naar huis. Na het laatste fluitsignaal van de scheidsrechter stond er 14-18 op het scorebord. Het A1 heeft een uitstekende wedstrijd gespeeld.

De kangoeroes hadden een speciale training. Zij konden een korfbal Pieten dilpoma halen. Met allerlei spelletjes moesten de kinderen hun kunsten laten zien. Natuurlijk kregen Carmen, Bryan, Daan, Indy en Milou allemaal een diploma.

Voor foto's van de wedstrijden klik op http://picasaweb.google.nl/wimcrazy/DSOWedstrijden2November2008

Kerststukjesactie
Op donderdag 11 december komen de leden van DSO langs de deur om u van een mooi kerststuk te voorzien. Uiteraard zal de opbrengst ten goede komen aan de nieuwe locatie. Houd uw deurbel ‘s middags en ’s avonds in de gaten!

Rabo korfbaltoernooi
Op dinsdag 30 december organiseert sportplaza Moerdijk weer de strijd om de Rabocup. DSO zal uiteraard ook van de partij zijn met nog zeven andere teams uit de omgeving. Het toernooi start om 18.00 uur in de Niervaert.

Uitslagen 22 november 2008
DSO 1 - Nikantes 1      20-10