DSO 1 en 2 speelden beiden thuis tegen Stormvogels uit Westkapelle. Om de sfeer op te leuken werd de pupil van de week uit het F2, Fabiënne Broere voor de wedstrijd van DSO 1 in het zonnetje gezet.  Het hele team mocht mee inschieten en de hele wedstrijd op de reservebank meekijken. DSO 1 speelde middelmatig en scoorde uiteindelijk wat doelpunten te weinig om te kunnen winnen. DSO 2 wist met name door goed te verdedigen te zorgen dat de overwinning werd binnengehaald. Het scoren verliep moeizaam.

DSO 4 speelde in een gloednieuwe sporthal in Hardinxveld tegen Vriendenschaar. DSO scoorde te weinig en liet de tegenstander uitlopen. Na de rust ging Vriendenschaar ook direct hard van stapel en stond DSO achter met 9-4. Dat de aanhouder (bijna) wint werd in deze wedstrijd erg duidelijk. DSO speelde slim en vlot en trok de stand gelijk. Het winnende doelpunt had DSO ook nog in handen, maar die bal rol net van de korf af. Nu staat DSO bovenaan in de poule.

DSO 5 moest aantreden tegen de koploper KCC 8. Beide teams waren zeer gemotiveerd, maar DSO was in de 1e helft zuiverder, zodat met 7-3 gerust kon worden. De 2e helft liep KCC door middel van een paar afstandschoten steeds verder in, totdat zij uiteindelijk gelijk kwamen tot 11-11. Ondanks dat er toen nog wel een minuut of 7 gespeeld moest worden, scoorden beide ploegen niet meer, en bleef de stand gelijk. Topscoorder bij DSO was Marcel V, met 4 doelpunten.

DSO 6 speelde thuis tegen Albatros 9. Al na enkele minuten scoorde Ies Hollemans de 1-0 voor DSO, de gelijkmaker liet niet lang op zich wachten. Tot 2-2 vlak voor de rust ging de wedstrijd gelijk op. Maar met nog enkele minuten op de klok scoorde Albatros 2 keer, zodat de ruststand 2-4 werd. Na de rust kwam de zege voor Albatros (met mooie afstandschoten) niet meer in gevaar zodat DSO6  met 6-11 de wedstrijd verloor.

DSO jeugd
DSO A1 speelde laat op de zaterdagavond nog een uitwedstrijd tegen Sporting Delta. Van die ploeg werd op het veld nog onnodig verloren. DSO begon de wedstrijd goed, en kwam snel op 2-0. Niet lang daarna kon DSO uitlopen naar een 4-1 voorsprong. Die stand bleef heel lang staan, omdat DSO goed verdedigde, maar de eigen kansen niet afmaakte. 4-1 was ook de ruststand. Na rust ging het beter en kwam DSO al snel op een ruimere voorsprong. Dit was genoeg voor de overwinning. DSO heeft de wedstrijd goed uitgespeeld en lieten zich niet gek maken door een aantal gefrustreerde Sporting Delta spelers. Het werd uiteindelijk 12-2 voor DSO.

DSO A2 speelde In Bergen op Zoom tegen Scheldevogels. Het scorend vermogen was niet erg hoog bij DSO en daardoor stond Scheldevogels al vlot met 4-0 voor. DSO wist in de eerste helft twee keer te scoren. Na de rust was DSO wat meer gebrand dan de tegenstander en trok DSO de stand gelijk.  Toch liet Scheldevogels het er niet bij zitten en scoorde schot na schot. DSO kon er weinig tegen in brengen en moest het verlies incasseren.

DSO kerststukjes actie
Donderdag 11 december zullen DSO-ers langskomen met kerststukjes. Zowel ’s middags als ’s morgens moet u uw deurbel in de gaten houden. De actie komt ten goede aan de verhuizing naar de nieuwe locatie.

Bekercompetitie
DSO 1 doet mee aan de bekercompetitie en komt niet woensdag 17 december Maassluis tegen, maar op dinsdag 16 december om 20.00 uur in de Niervaert.

Rabo korfbaltoernooi
Op dinsdag 30 december organiseert Sportplaza Moerdijk weer de strijd om de Rabocup. DSO zal uiteraard ook van de partij zijn met nog zeven andere teams uit de omgeving. Het toernooi start om 18.00 uur in de Niervaert

Uitslagen 6 december 2008
DSO 1 - Stormvogels 1      15-19