Het zat er al even aan te komen, maar degradatie voor DSO 1 is nu echt een feit. Volgend seizoen speelt de ploeg tijdens de zaalcompetitie in de vierde klasse. TOGO wist namelijk te winnen van Seolto en DSO liep uit bij NIO tegen een nieuwe nederlaag aan.

DSO had na vorige week nog een klein beetje hoop, maar voordat de wedstrijd tegen NIO begon druppelde het nieuws dat TOGO had gewonnen al binnen. Zodoende kon DSO vrijuit spelen tegen de Rotterdammers. Eerder dit seizoen speelden beide ploegen nog gelijk in Klundert, 20-20, dit keer lukte het DSO niet om aan te haken. NIO pakte al snel een voorsprong van 2 punten en dat verschil bleef eigenlijk de gehele wedstrijd in stand. Diep in de tweede helft werd het gat vergroot naar 4 en DSO was niet in staat om nog terug te komen. Waar vooraf nog was afgesproken een gezonde dosis vechtlust te combineren met spelplezier oogde DSO toch vooral gefrustreerd. De scheidsrechter en tegenstanders moesten het regelmatig ontgelden. Dit kwam het eigen spel niet ten goede en mede daardoor leed DSO alweer de 10e nederlaag van het seizoen.

Volgende week sluit DSO het zaalseizoen af met een thuiswedstrijd tegen Paal Centraal. Op papier een erg lastige wedstrijd, maar DSO zal er alles aan doen om het zaalseizoen toch positief af te sluiten. Voor DSO 2 zijn de belangen groter, die ploeg speelt volgende week om het kampioenschap tegen concurrent Paal Centraal 2. Laten we volgende week massaal het tweede aanmoedigen en ze naar de titel schreeuwen.

Uitslagen DSO:

Programma DSO: