11 Mei 2019, de wedstrijd waar DSO 1 al een half jaar naar uit keek: DSO - Keep Fit. Na de fysiek verloren wedstrijd in Roosendaal was DSO 1 gebrand om revanche te nemen en te winnen!

Helaas begon de voorbereiding met een domper, en ja dan heb ik het natuurlijk ook over het feit dat AJAX de halve finale verloor, maar ook het feit dat onze eigen aanvoerster Tessy helaas geblesseerd was geraakt met de training, Tessy deed nog wel mee met de warming up, maar bleek helaas nog niet de volle 100% te kunnen geven die we nodig hadden. Gelukkig hebben we daar onze enige echte uit onze jeugdopleiding doorgekomen Lieke klaar staan. Jeanine sloot later aan door werkverplichtingen, en Frank was helaas afwezig door familieverplichtingen. Maar gelukkig heeft Mandy keus en combinaties genoeg en maakt ze er toch altijd weer een sterke opstelling van:

In de aanval begonnen: Angelique, Lieke, Jasper en Olaf

In de verdediging begonnen: Martiena ©, Naomi, Erik en Nico

Het eerste aanvalsvak van DSO begon alsof het nooit anders is geweest, er werd lekker gecombineerd, mooie acties gemaakt en de afspraken werden nagekomen, en niet onbelangrijk: Angelique had dit keer een landingsplan, dus toen de heren van KeepFit haar weer lanceerden maakte ze een prachtige landing, en hoefde ze niet weer met een hersenschudding van het veld. Echter had het vak van Martiena de eerste helft in de aanval het wel moeilijker om de afspraken na te komen en konden ze moeilijk in hun spel komen, maar als er een gaatje werd gevonden in de defensie van KeepFit strafte  DSO dit ook gelijk af met een doelpunt, zoals een mooie combinatie tussen Nico en Naomi. Doordat DSO verdedigend stond als een huis, hielden ze KeepFit genoeg van de paal weg zodat de schoten ook van afstand moesten komen, en het tempo ook laag lag. Dit resulteerde dat de altijd zuivere dames van KeepFit opeens niet zoveel raak schoten, en de heren veel ballen konden stelen. Wat een hoopvolle ruststand van 4-6 in het voordeel van KeepFit maakte.

Na rust kwam Rubin in de ploeg, en toen gaf DSO nog meer gas. Olaf legde zijn heer verdedigend helemaal plat en gooide er ‘even’ 5 ballen in na mooie combinaties met Jasper. Lieke en Martiena hielden de dames van KeepFit onder druk en zo ging het tot in de laatste minuten gelijk op. Mandy, Tessy en het publiek gooiden er nog wat positieve energie in, en Jeanine liep nog net wat langer en harder warm, en zo startte DSO de eindsprint. Met een stand van 12-10 en nog 1 minuut te gaan volgens het scorebord. Echter verwijs ik nu weer naar AJAX, want 1 minuut werd 6 minuten en werd de druk hoog. Maar DSO kon hier wel mee omgaan, en ze bleven knokken, Lieke verdedigde op de belangrijkste momenten haar dame en het andere vak speelde het aanvallend uit.

Het feest en de blijdschap was dus groot toen de scheidsrechter met een stand van 12-11 affloot.

Hierbij wil ik ook de scheidsrechter bedanken dat hij weer tijd had gemaakt om in Klundert te komen fluiten. Het publiek bedankt voor de onvoorwaardelijke steun, want deze wedstrijd was naast een teamprestatie ook een verenigingsprestatie geworden door het publiek. De ambiance, sfeer en kracht bewees weer wat voor mooie vereniging DSO is!­­­

Groetjes,
Naomi Commereuc