Waar DSO 1 het niet degraderen in eigen hand had, DSO 2 ongeslagen kampioen had kunnen blijven, DSO 3 en 4 kampioen hadden kunnen worden, DSO 5 en 6 weer eens wat punten konden pakken, werd er alleen maar verlies geleden. DSO had zaterdag een aantal teleurstellingen te verwerken en moet zich op maken voor de laatste ronde waarin DSO prestatie zal moeten leveren.

DSO 1 had een OFF Day en bracht er aanvallend weinig van terecht. Vooral het tweede aanvalsvak had moeite met scoren en liet tot tweemaal toe binnen 2-3 minuten er weer twee door waardoor DSO geen afstand kon nemen. DSO begon voortvarend en kwam al snel op 0-1 en 1-3 omdat ook Voltreffers snel scoorde leek de wedstrijd op gang, want binnen het kwartier stond er een 4-5 voorsprong op het bord. Hierna viel het stil voor beide teams, zodat de rust met een 5-6 voorsprong voor DSO inging. Na rust kwam DSO weer op 2 doelpunten voor bij 5-7, maar binnen twee minuten was Voltreffers weer langszij. Opnieuw was het DSO dat weer op twee doelpunten voor kwam en leek de wedstrijd met nog 7 minuten te gaan beslist, maar Voltreffers bracht binnen 3 minuten de spanning terug 9-9. Enkele minuten voor tijd kreeg Voltreffers loon naar werken en scoorde het winnende doelpunt. Door de nederlaag van Nikantes bij Stormvogels is DSO alsnog vrij van degradatie en kan het zaterdag zonder zorgen een waardige afsluiting van de zaal verzorgen. Volgens trainer Piet Klootwijk mag aanstaande zaterdag met alle thuiswedstrijden het dak er af, er is nog wat goed te maken.

DSO 3 moest proberen om het kampioenschap binnen te halen tegen een lastige tegenstander, namelijk Ventura Sport. Helaas miste we deze belangrijke wedstrijd 2 heren. De 1e helft ging zeer gelijk op. DSO kwam continue 1 doelpuntje voor, maar het lukte maar niet om op 2 te komen door het missen van enkele opgelegde kansen. Ventura Sport bleef geduldig en maakte iedere keer de aansluitende treffer. De ruststand was 6-6. De tweede helft was stukken minder dan de 1e en DSO slaagde er maar niet in om te scoren. Ventura Sport daarentegen wel en daardoor verloor DSO met 11-8, waardoor er geen feestje gevierd kon worden. Gelukkig heeft DSO volgende week nog 1 kans door te winnen van Blauw Wit, die 2e staat. De winnaar zal kampioen zijn.

DSO 4 scoorde maar niet tegen Oranje Zwart en ging met 3-2 de rust in. Na de rust gaf DSO wat gas en kwam het een doelpunt los te staan. Oranje zwart liet het echter niet afweten en scoorde ook door. Uiteindelijk werd scoren voor DSO zo belangrijk dat het speloverzicht te wensen overliet en de bal steeds maar kort in het aanvalsvak bleef. DSO taaide af met een teleurstelling en zal volgende week moeten winnen om het kampioenschap binnen te halen. Afgelopen dinsdag wom DSO 4 nog van de Vriendenschaar die een punt achter DSO stond.

DSO 6 speelde zaterdag tegen koploper en ongeslagen kampioen Oranje Wit 7.Het zesde is het enige team in de poule die met de minste cijfers van hen verloor. Het team was ook deze keer weer helemaal compleet, dus met 14 spelers/speelsters. In de eerste helft van de wedstrijd zag het er naar uit dat ze deze keer met een grote nederlaag te maken kregen.Na eerst nog aardig in de buurt van Oranje Wit te blijven werd de rust ingegaan met een 2-8 achterstand.Na de rust met uiteraard de nodige wissels ging het bij DSO beter lopen. Helaas was de achterstand te groot om echt wat terug te kunnen doen, einduitslag 9-15, Mart Stam was de topscorer met 5 doelpunten.Volgende week is de laatste wedstrijd tegen Kinderdijk, als er wordt gewonnen kan het zesde de tweede plaats behouden.

DSO jeugd
DSO E1 wist weer eens te winnen. Het speelde een goede wedstrijd tegen Oranje- Zwart. Liza de Bakker scoorde alle doelpunten in de wedstrijd.

Leon Simons
International Leon Simons verzorgde afgelopen week de laatste training in een sessie van drie die hij aan de DSO- jeugd en trainers gaf. Het is een leuke ervaring om weer eens op een andere manier met trainen, tactiek en techniek bezig te zijn.

Uitslagen 7 maart
Voltreffers 1 - DSO 1 10-9