In het treffen met koploper DSO heeft het Schiebroekse NIO zichzelf flink te kort gedaan. Het gat tussen beide ploegen op de ranglijst kan nagenoeg niet groter zijn, maar niets wees op een wedstrijd tussen een kampioenskandidaat en een potentiële degradant... In sporthal 'De Nievaart" waren het de in reserveshirts gehulde gasten die brutaal de score opende en gedurende het grootste deel van het eerste bedrijf werd deze voorsprong vast gehouden. Lijstaanvoerder DSO kwam tegen het eind van de eerste 30 minuten langszij, waardoor er gerust werd met een 9-9 gelijkstand.

De tweede helft had eenzelfde wedstrijdbeeld: Twee ploegen die elkaar niets kado gaven. Hierdoor bleef het spannend! Om en om verschenen de doelpunten op het scorebord, tot de thuisploeg aantoonde waarom de ploeg de eerste plaats in de competitie bezet. De korf werd makkelijker gevonden en NIO moest alle zeilen bijzetten om de stand weer te egaliseren. Dit lukte deels, maar op het beslissende moment wisten de geelzwarte 2 doelpunten los te komen.

Een paar minuten voor tijd wisten de van oorsprong geelblauwe het gat te verkleinen, maar de tijd was nog te kort voor een stunt. Met 17 – 16 kon de lijstaanvoerder de punten bijschrijven en werd NIO een puntendeling onthouden. Met deze nipte nederlaag worden er geen punten bijgeschreven, maar wel vers zelfvertrouwen voor de komende wedstrijden.

Bron: ckv NIO - Rotterdam