Vandaag stond de wedstrijd tegen Scheldevogels uit Bergen op Zoom op het programma.

De eerste helft was DSO vooral bezig om tegen zichzelf te korfballen in plaats van tegen Scheldevogels. Na 3 minuten wist Scheldevogels de 1-0 binnen te schieten. Vervolgens duurde het een kwartier, waarna Scheldevogels via een doorloopbal de 2-0 maakte. Daarna begon de trein van Scheldevogels te lopen. Binnen 33 minuten stond DSO met 7-0 achter. Gelukkig wist Sander B. in de 35ste minuut, uit een vrije bal, het eerste doelpunt van DSO binnen te schieten. Met een ruststand van 7-1 droop DSO van het veld. De spelers probeerde zo snel mogelijk om de eerste helft te vergeten.

Na de rust was Scheldevogels die gelijk de 8-2 binnen schoot. Maar door een schot van Paul en een strafworp van Rubin ging de geel-zwarte Strootman formatie beter lopen. Door een schot van Sander D. en een schitterende doorloopbal van Sander B. liep DSO in (10-5). Door een mooie actie van Sander B. scoorde Rubin, die wegtrok onder de paal, een korte kans. DSO kwam door twee schoten van Sander D. terug in de wedstrijd (10-8). Maar in de eindfase had toch Scheldevogels het laatste woord. Zij liepen uit naar 12-8. Door een schotje van Mandy werd de eindstand bepaalt op 13-9.

Al met al een betere tweede helft, maar helaas bleven de punten in Bergen op Zoom.

Zaterdag 15 mei speelt DSO uit tegen koploper Ventura Sport die nog 1 punt nodig hebben om kampioen te worden.

Aanval : Stefanie van Kaam, Anita Lips, Sander Bijl en Rubin v.Dueren d.Hollander.

Verdediging : Mandy Wigant, Kiki Lankhuyzen, Paul Langeweg en Sander Driesse.

Scores : Mandy 1x, Rubin 2x, Sander B 2x , Paul 1x en Sander D. 3x