DSO had een vruchtbaar weekend met twee jeugdkampioenen, DSO F3 en DSO C1, en veel winstpunten. Volgende week is alweer de laatste speelronde en zal DSO het seizoen gaan afsluiten met volgens traditie de mixtoernooien, het familietoernooi en het dubbelschieten inclusief BBQ.

DSO 1 en 2 speelden afgelopen weekend de laatste thuiswedstrijd van dit seizoen. Beide teams en hun tegenstanders scoorden weinig in de eerste helft. In de tweede helft kwam er schot in. DSO 2 liet zich geen moment van de winst afhouden door tegenstander NIO. Met een beetje geluk kan DSO 2 nog op een tweede plaats in de poule eindigen. Het eerste voelde Seolto steeds in de nek hijgen. Pas in de laatste minuten, toen het begon te regenen kon DSO het gat groter maken en Seolto met lege handen terug naar Vlissingen laten gaan. DSO staat nu op een veilige vierde positie.

DSO jeugd
DSO C1 was eigenlijk voor de wedstrijd van zaterdag al kampioen, maar het was DSO C1 aan haar stand verplicht om ook deze laatste wedstrijd van het seizoen winnend af te sluiten, zodat ze ongeslagen kampioen kon worden. In de eerste helft van de kampioenswedstrijd leek het of de champagne al in de benen zat. Gelukkig was dat de tweede helft een stuk minder te merken en kon het team redelijk eenvoudig de wedstrijd winnend afsluiten, eindstand 9-1. C1 kampioen, ze werden gehuldigd en konden daarna in de kantine frietjes eten.

Voor de DSO F3 stond nog wel een echte kampioenswedstrijd op het programma, zij moesten uit tegen Keep-Fit F2. Zij stonden voor het begin van de wedstrijd 1 punt achter op de koploper Good Luck F2, welke al klaar was met de competitie. Dus bij winst of gelijkspel zou het kampioenschap binnen worden gehaald. En zo gezegd zo gedaan, DSO F3 won de wedstrijd met 0-3. En was dus kampioen, met maar één verloren wedstrijd en wel 5 gewonnen wedstrijden, waarbij ze ook nog de meeste doelpunten hebben gescoord. Na de wedstrijd was er heuse champagne, werden ook zij gehuldigd en kregen een kampioensdiploma. Daarna mocht het kampioensteam lekker gaan eten bij de grote gele M, een leuke verrassing van de ouders!

Tijdens het pinksterweekend heeft de F- jeugd samen met de leiding genoten van een minikamp op eigen terrein. Het thema circus zorgde voor glitter, glamour maar vooral voor een hoop lol en vreugde. De ouders werden ter afsluiting uitgenodigd voor een show waarin de DSO acrobaten, dompteurs en clowns zich van hun beste kant lieten zien. Voor een uitgebreid verslag kun je naar www.korfbal.net. Begin juli gaat DSO op kamp naar Dongen met de E tot en met de A jeugd.

Uitslagen 29 mei
DSO 1 - Seolto 1 10-6