DSO speelde de eerste competitieronde en had daarbij een heerlijk zonnetje aan de hemel. Doordat er weinig wind stond was het prima weer om veel te scoren. Natuurlijk was de zomerse temperatuur een factor, het uithoudingsvermogen werd op de proef gesteld. Na hard trainen en een aantal oefenwedstrijden speelde DSO 1 de eerste competitiewedstrijd dit seizoen in 's Gravendeel tegen ADO. DSO had een niet al te beste start en kwam daardoor al snel een paar doelpunten achter. De spelers zetten allemaal een tandje bij en al snel ging het spel beter lopen.

DSO creëerde mooie kansen en nog voor rust kantelde de wedstrijd in het voordeel van DSO. Na rust brak er weer even een mindere periode aan, maar dankzij de goede inzet van alle spelers liep DSO verder uit. Vooral Remco Posthumus en Rubin van Dueren den Hollander speelden een zeer goede wedstrijd.Met een einduitslag van 17-11 zijn de eerste 2 punten van dit seizoen binnen.

DSO 2 speelde de eerste competitiewedstrijd tegen Maassluis 3. Na het kampioenschap van vorig jaar speelt het tweede dit seizoen tegen sterkere tegenstanders. Dit was al snel te merken. DSO kwam nog wel op 0-1, maar Maassluis liet vervolgens zien over meer ervaring in deze klasse te beschikken. Tel daarbij de factoren hitte en bruiloft op en er stond een ruststand op het bord van 11-2 voor Maassluis. De tweede helft verliep iets beter, ook omdat Maassluis het wel best vond. DSO wist in de tweede helft nog wel een paar keer te scoren en de uitslag werd uiteindelijk 12-6. Voor DSO 2 een slecht begin, volgende week thuis tegen Fortis de kans op eerherstel. DSO 5 trof in Korbatjo een tegenstander die veel ruimte gaf. De kansen lagen dan ook voor het oprapen. In de afronding mistte echter de scherpte. DSO schoot er uiteindelijk 10 raak, waarvan Marcel Vreugdenhil en Karolien Michielsen beiden vier treffers op hun naam zetten. Dit was ruim voldoende om de winstpunten mee naar Klundert te nemen.

DSO jeugd
DSO A1 mocht afgelopen zaterdag, met een ‘nieuw’ team, op bezoek bij WION A1 te Rotterdam. WION opende al snel de score en al gauw bleek dat dit een zware wedstrijd werd. WION scoorde erg makkelijk en gingen dan ook met een 8-0 de rust in. DSO creëerde ook kansen, maar scherpte ontbrak. De tweede helft bleef DSO kansen creëren en wist er nog enkele af te ronden. Met een 15-2 eindstand kunnen de junioren de komende trainingen werken aan het spel en de afronding. Woensdag speelt DSO A1 een bekerwedstrijd tegen Juliana A1 in Oud-Gastel. Zo koud als de start van het vorige veldseizoen was voor DSO F3, zo warm was de start van dit veldseizoen in Papendrecht tegen PKC F7. Vol goede moed begon het F3 aan de wedstrijd. Helaas viel er vrij snel een tegendoelpunt. Toch lieten de 4 meiden hun hoofd niet hangen en kwamen ze zeker in de tweede helft tot goede aanvallen! Helaas eindige de wedstrijd met 3-0 voor PKC. De strafworpen eindigden in een gelijkspel van 2-2.

DSO Event
Zaterdag 10 september is het terrein van DSO een oase van gezelligheid. U kunt terecht voor allerlei leuke spelletjes, activiteiten en natuurlijk draait ook het rad van avontuur. Het is grootser dan u gewend was de afgelopen jaren dus kom zeker langs aan de Molenvliet vanaf 10.00 uur. Tot middernacht staat er veel leuks op het programma. Kijk voor meer informatie op www.korfbal.net

Uitslagen
ADO 1 - DSO 1 11-17