In het laatste competitieduel op het veld mocht DSO in Tilburg aantreden tegen de studentenkorfbalvereniging Melmac. de opstelling was als volgt. aanval: Sander, Remco, Carola en Debora. Verdediging: Rubin, Frank, Tessy en Stefanie. Via de andere verenigingen wisten we dat Melmac een achterverdedigend spelletje speelt. We waren daarom goed voorbereid op het vertragende en achterverdedigende spel van Melmac.

Ook kregen we de opdracht mee om zo goed mogelijk te verdedigen. We gingen de wedstrijd dan ook fel van start. Dit resulteerde al snel via scores van Remco en Sander in een 2-0 voorsprong. De voorsprong werd binnen 15 minuten via de heren verder uitgebouwd naar 5-1. Deze stand bleef een lange tijd op het scorebord staan, doordat het aanvalsvak moeite had om te scoren. We gingen met de 5-1 stand de rust in. Pas na rust werd de voorsprong via 2 doelpunten van Stefanie van Kaam verder uitgebouwd. Doordat Melmac vertragend speelde was de wedstrijd erg saai om aan te zien. Alleen de coach van de tegenpartij zorgde met zijn gedrag af en toe voor wat opschudding.

De wedstrijd verliep verder zonder spanning. Ondanks dat het ene vak verzuimde om te scoren kwam de winst nooit meer in gevaar, doordat er een goed gedegen spel werd neergezet. DSO gaat nu ongeslagen aan kop in de poule. Volgende week gaat de voorbereiding voor de zaalcompetitie weer van start. In de poule waar we ingedeeld staan zullen we weer veel dezelfde ploegen treffen als op het veld.

We beginnen dan helaas weer van vooraf aan, maar we gaan er vol tegenaan om de goede lijn door te trekken naar de zaalcompetitie. scores:Sander 3x , Remco 3x, Stefanie 2x, Rubin1x, en Tessy 1x