DSO 1 DSO mocht voor de derde keer dit seizoen aantreden tegen Vios dit keer speelde wij een uitwedstrijd. Altijd wordt er uitgekeken naar de wedstrijden tegen Vios.
Er hangt dan een geweldige sfeer rondom het veld. Die mede te danken is aan het vele publiek dat bij de wedstrijd aanwezig is. De voorgaande 2 onderlinge wedstrijden werden beide gewonnen door DSO. We waren zeker van plan om de derde wedstrijd ook te winnen!

DSO startte in de volgende opstelling: Aanval Sander, Remco, Carola en Debora en verdediging Rubin, Olaf, Stefanie en Tessy. reserves: Dita, Mandy, Jeroen en Jasper.

Vios opende via Martin de score. Remco maakte met een schot de gelijkmaker. De eerste 10 minuten moest DSO duidelijk op gang komen en Vios liep uit naar een 3-1 voorsprong. De aanvallen liepen daarna steeds beter en via 2 doelpunten van Carola kwam DSO op een gelijke hoogte. DSO zette zich nog beter in en via doelpunten van alle vier de heren liep DSO uit naar een ruime voorsprong. Alle spelers stonden goed te verdedigen, hierdoor kwam Vios amper aan goede aanvallen toe. Vios moest het duidelijk hebben van de individuele acties, die helaas voor hun niet tot doelpunten leidde. DSO ging met een 4-9 stand de rust in.

Vol zelfvertrouwen begonnen we dus aan de 2e helft. Het eerste doelpunt werd dan ook gescoord door Sander. Hierdoor liep DSO uit naar een marge van 6 doelpunten. Gedurende de 2e helft bleef DSO scherp spelen en lieten we Vios geen kans om terug in de wedstrijd te komen. Er werd strak verdedigd en de goede aanvallen werden beloond met mooie doelpunten. Kortom DSO speelde gewoon een goede wedstrijd en was op alle punten beter dan onze tegenstander Vios. Jasper kwam de laatste 5 minuten in de wedstrijd voor Sander. In deze 5 minuten zorgde hij nog voor 2 mooie aanvallen. Een flitsende doorloopbal die beloond werd met een strafworp en een schitterend afstandsschot. De scheidsrechter floot de wedstrijd af bij een 7-18 uitslag. Dit is voor het eerst in zo lang als ik mij kan herinneren dat DSO zo ruim wint van Vios. Een goede prestatie dus.

Wie hebben er deze keer gescoord?
Remco 4x, Rubin 4x, Sander 3x, Olaf 3x, Carola 3x en Jasper 1x.

Volgende week speelt DSO een thuiswedstrijd tegen All Ready. Ook dan gaan we weer voor de winst en hebben we jullie steun ook weer nodig! Let op! De wedstrijd begint namelijk wel vroeger dan we gewend zijn, de wedstrijd begint dit keer al om 14:20 uur.
Deze keer willen we ook weer een keertje onze reserves bedanken! Die al een aantal maal na hun eigen wedstrijd bijna heel Nederland doorkruisen om bij het eerste team reserve te zitten. Het wordt gewaardeerd, dus bedankt!

Debora Schreuders