Voor het D1 stond zaterdag om 12 uur de wedstrijd op het korfbalprogramma in Hoeven tegen het plaatselijke D1 van Springfield. Vooraf viel uit de stand op te maken dat Springfield onderaan staat, maar helaas konden Marissa (in het gips (sterkte van het hele team!)) en Francien (verhinderd) niet mee. Vooraf vroeg Cas zich dan ook af, wie ze vandaag moesten gaan scoren....
Etenstijd maakte het team hongerig naar de punten en de winst. Zo hongerig zelfs dat het grote overwicht in het spel niet resulteerde in vele doelpunten. Er was vaak te weinig rust in het eindschot op de korf, en de spelers wilden zo graag scoren dat ze af en toe te vaak voor eigen succes wilden gaan. Dat lukte slechts 2 maal, waardoor de ouders van het thuisspelende Springfield gedurende die eerste helft toch bleven hopen op een stunt.

Maar die illusie bleek snel als sneeuw voor de zon verdwenen in de tweede helft. De coaches Miranda en Irene wisten het d1-team er van te overtuigen dat ze wat meer rust in hun spel moesten stoppen, en dat de ballen dan vanzelf in de korf zouden verdwijnen. Die instructies waren niet voor dovemansoren bestemd, zo bleek. De ene aanval was nog mooier dat de andere, en vele aanvallen werden bekroond met schitterende opgebouwde punten.

Sanne, Kyra, Cas, Ruby, Esmeralda, Menno (zijn eerste in wedstrijdverband), Kelsey: allemaal wisten ze hun punten te scoren. Tot 3 minuten voor tijd kreeg Wouter zijn gewilde punt maar niet gescoord. Inmiddels leek het wel of het devies van de coaches was geworden: "alle ballen op Wouter", wat achteraf ook waarheid bleek te zijn. De saamhorigheid in het D1 is groot, zo bleek hieruit: Ook Wouter deelde als doelpuntenmaker mee in de overwinning. Iedereen had dus gescoord.

Ouders, publiek en coaches spraken na de wedstrijd vol lof over het spel en de inzet van de gehele wedstrijd, en de (maar liefst) 16 punten in de 2e helft. Volgende week carnaval, dus geen wedstrijd, maar over 2 weken komt Springfield op bezoek in de Niervaert. Wellicht dat de sterren van het D1 dan weer hun mooie aanvallen kunnen belonen met vele mooie punten.

Ton van Hoof