Je staat nu op het punt om een collectors item te lezen. Dit is namelijk het allereerste verslag van DSO 7. De technische commissie heeft besloten om een bijzonder team in het leven te roepen. Een team, waarin alleen de meest ervaren mensen kunnen komen. We hebben zelfs spelers met een levenservaring van meer dan 60 jaar.

Maar dat we niet eenkennig zijn blijkt wel uit het feit dat we vandaag al, in deze eerste wedstrijd, Sjoerd van Bezooijen een jonge speler, heel even deelgenoot maken van deze bijzondere status van het Zevende. Zo leren de jongeren tot welk niveau ze kunnen uitgroeien, mits ze blijven korfballen. De spelers uit lagere teams (het zevende is het hoogste) zullen zich pas kunnen kwalificeren als de juiste leeftijd is bereikt. Maar ook gastspelers gaan we niet uit de weg. We hebben dan ook Alex uitgenodigd een helft mee te spelen.

Aangezien de scheidsrechter wat lang op zich liet wachten hadden we ruim tijd om in te schieten. Uiterlijk hing er een ontspannen sfeer. Het zonnetje scheen, het was niet te warm en er stond weinig wind. Het terras was compleet vol met pratende en lachende mensen. Muziek speelde op de achtergrond. Eigenlijk had het terras uit moeten kijken op veld 2, waar wij zouden spelen. Nu moest iedereen kijken naar het eerste of tweede.

Maar goed, innerlijk was er toch meer spanning. De allereerste wedstrijd van het zevende! De knie braces van de verschillende spelers werden goed afgesteld en de teamindeling werd bekend gemaakt. Wij gaan voor de overwinning, zeker op eigen terrein. Onze tegenspelers van Triade uit Nieuwpoort waren vriendelijke mensen met een team met 7 heren, waardoor in de tweede helft bijna een ander team werd opgesteld, hoewel wijzelf ook niet verschoond bleven van diverse wisselingen. Het werd toch een leuke, spannende wedstrijd, waarbij we in het begin gelijk opgingen. De eerste helft werd dan ook afgesloten met een kleine voorsprong: 7-6.

In de tweede helft, konden we de voorsprong uitbouwen tot een eindstand van 13-9. We konden het de tegenspelers niet kwalijk nemen, zij hadden geen mensen als Ies, die met zijn 63 jaar ervaring, 5 punten wist te zetten. De andere punten werden gemaakt door Alex-3, Corry-1, Gerrie-1, Johan-2, Ria-1 en Sjoerd-1.

Die overwinning zorgde ervoor dat we na de wedstrijd aan de picknictafel verzamelden en ontspannen konden nagenieten van het goede weer, onder het genot van enkele drankjes. Er ontstond een sfeer van "wij zitten lekker op de camping" met spelende kinderen om ons heen. Dit kon gewoon niet beter.

Jouw wedstrijdverslag ook op de website van DSO? Mail hem dan naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. !