KLUNDERT – DSO 1 speelt niet iedere week wervelend, heeft regelmatig moeite met scoren, maar houdt nog altijd uitzicht op promotie naar de tweede klasse. Door een goede 11-16 overwinning op Spirit blijft de ploeg in de race om de tweede plaats.

DSO moet blijven winnen
Tegen Spirit startte DSO moeizaam en van 3-3 kon de Vlaardingse ploeg een 5-3 voorsprong nemen. Martijn Looij zorgde met twee treffers dat DSO van 6-4 tot 6-6 aansloot en bij 8-6 was het opnieuw Looij die de 8-7 ruststand liet aantekenen. Direct na rust maakte Lianne den Hollander gelijk, waarna DSO een 9-11 voorsprong nam. Betsie Lips bracht de marge vervolgens op drie en daarna speelde DSO het duel rustig uit. In de slotfase bracht invaller Sander Driesse de eindstand op 11-16. Door de zege nadert DSO nummer twee Oranje Zwart op drie punten, maar die ploeg heeft een wedstrijd meer gespeeld. DSO ontvangt volgende week thuis tegen Oranje Zwart, dat daarmee uitgespeeld is. Een week later ontvangt DSO nummer vier Korbatjo. Als DSO beide duels weet te winnen, eindigt de ploeg als tweede en speelt het beslissingsduels tegen de nummers twee van de andere poules.

DSO 3 pakt ruime zege
DSO 2 speelde een belangrijk duel tegen Ventura Sport en die wedstrijd ging lange tijd gelijk op. In de slotfase was het toch Ventura Sport dat aan het langte eind trok. De Strijense ploeg liep van 14-14 beslissend uit naar 17-14. DSO 3 won nog niet al te veel, maar boekte tegen Sagitta een prima 17-7 overwinning. Karolien Michielsen, voor het eerst in actie sinds mei vorig jaar, scoorde vijf maal. DSO 5 speelde slecht tegen Oranje Wit, kwam na een 4-8 acherstand nog goed terug tot 7-8, maar kon niet meer gelijk maken. DSO A1 ging kansloos onderuit tegen Fortis: 5-10.

DSO W1 kampioen
DSO B1 speelde opnieuw zenuwachtig, maar kon de magere 3-2 achterstand bij de rust tegen Koag na de pauze goed maken. Via onder meer de vijfde treffer van Frank Posthumus boekte DSO B1 alsnog een grote 4-10 overwinning. DSO C2 startte sterk tegen Sporting Delta en liep al voor de rust uit naar een grote 1-6 voorsprong. Evert den Toom scoorde drie maal, Sjoerd van Bezooijen twee en het zestal werd gecompleteerd door Luuk van Oers. Na rust kwam Sporting Delta nog wel iets terug, maar DSO hield stand. DSO W1 behaalde zeer overtuigend het kampioenschap: de ploeg versloeg Springfield met liefst 11-1 en mocht daarmee de medailles en snoepzakken in ontvangst nemen.

Uitslagen afgelopen weekeinde
Spirit (Vl) 1 - DSO 1 11-16
Ventura Sport 2 - DSO 2 17-14
DSO 3 - Sagitta 3 17-7