Zoals jullie weten en merken zijn er ook dit seizoen weer een 5-tal jeugdwedstrijdleiders cursisten: Ton, Arno, Naomie, Steven en Julliette. Afgelopen maand zijn ze allemaal geslaagd voor hun theorie met zeer weinig fouten. Arno had zelfs 0 fouten! Vanaf heden zullen Wim Verkijk en ondergetekende deze cursisten begeleiden tijdens de wedstrijden, zodat zij ook hun praktijkexamen PVB met goed gevolg kunnen afleggen. Dit hele traject duurt ongeveer t/m februari 2015.

Iedere cursist moet een 3-tal wedstrijden gefloten hebben. Wim en ondergetekende zullen daar per wedstrijd een beoordeling/verslag van maken en na elke wedstrijd wordt er geëvalueerd. Indien een cursist voldoet aan de gestelde normen zullen we ze voordragen voor hun Proeve van Bekwaamheid. Een onafhankelijke examinator van KNKV komt deze PVB afnemen. We hopen deze PVB’S in februari te kunnen realiseren.

Voor DSO weer fantastisch dat er ook nu weer 5 jeugdwedstrijdleiders bij gaan komen. Wij hopen en vertrouwen erop dat een ieder van jullie tijdens deze wedstrijden begrip zal tonen voor nog enige onervarenheid.

Verder is er ook goed nieuws voor Jurgen Leijten. Deze week is bekend geworden dat Jurgen op basis van zijn goede presteren per direct al een niveau hoger mag gaan fluiten. Dit is bijzonder omdat normaal gesproken de scheidsrechters pas eind/begin seizoen promoveren of degraderen qua niveau.

Met sportieve groeten

Erik Bosman