De nieuwe korfbal welke zal worden gebruikt tijdens het EK 2010, en voor het eerst zal worden gepresenteerd op 29 september 2010, is hier al te bewonderen!!

De korfbalsport  gaat een revolutionaire nieuwe bal invoeren. Afgezien van de grootte en de vorm, welke nog steeds sferisch(rond) is, is de bal in elk ander opzicht gloednieuw: ontwerp, materiaal en kleuren. De bal heeft een betere grip voor de spelers, een betere zichtbaarheid voor de toeschouwers en media, en een dynamisch ontwerp dat toegenomen belangstelling van jong en oud zal trekken naar de korfbalsport. De nieuwe bal toont verder de gebruikelijke hoge kwaliteit van de productie-normen welke Mikasa stelt.

De IKF Europees Kampioenschap 2010 is het eerste evenement waar de nieuwe Mikasa K5-IKF gebruikt zal worden in een officiele wedstrijd. Dit kampioenschap zal (vanaf 22 oktober) wordt gehouden in vijf steden in Nederland: Almelo, Den Haag, Leeuwarden, Tilburg en Rotterdam. De finale vindt plaats op 31 oktober 2010 in Rotterdam.

Op woensdag 29 september 2010 zal de nieuwe International Match Standard Korfbal worden onthuld in Rotterdam. Namens de IKF voorzitter de heer Jan Fransoo, en de IKF Uitvoerend Comite, nodigen wij u uit om de officiële media presentatie, waar de nieuwe Korfbal onthuld zal worden bij te wonen.

(Bron: http://korfballadvisor.blogspot.com/ , vrije vertaling, origineel is in engels)

Hieronder de foto's van de nieuwe bal. Hij heeft de kleuren blauw-geel (huisstijl van Mikasa!!) Of dit ook blijft is nog de vraag, maar bij het volleybal is deze kleurstelling ook doorgevoerd. Hier werd vroeger ook alleen gespeeld met een witte bal.

Kijk en oordeel zelf!!

Volleybal (World Volleyball Legeau)