Om de sport te promoten geeft DSO zo nu en dan korfbalclinics tijdens de gymlessen. Deze keer waren een aantal groepen van De Molenvliet en Het Bastion aan de beurt. Korfbalstars werd gevraagd om de clinics te verzorgen. Oud speler van het Nederlands team André Kuipers en Willemijn Bouwens en Jasmijn van Belzen van het Nederlands team onder 19 lieten vol overgave een aantal leuke korfbalmoves zien. De kinderen konden niet anders dan enthousiast meedoen. Sommigen zijn zelfs zo enthousiast dat ze een keer komen meetrainen bij DSO. Iedereen mag altijd een paar keer gratis meetrainen! Daarna kun je lid worden van de vereniging.

Leerkrachten gaan vaker korfbal tijdens de gymles geven, want korfbal is echt wel leuk en het materiaal is vrij simpel om klaar te zetten was de conclusie. Twee enthousiaste leerlingen van groep 6, De Molenvliet schrijven: Met groep 5 t/m 8 gingen we naar de Niervaert toe. Na het omkleden, gingen we op de bank zitten. Meneer André ging aan ons uitleggen wat we moesten doen. Toen gingen de juffen groepjes maken. Met het groepje gingen we bij een korf staan . Maar we moesten wel heel goed luisteren naar meneer André. Hij deed heel veel dingen voor en er was muziek. Hij kon heel veel trucjes. Bijvoorbeeld de bal rond laten draaien op zijn vinger.

We speelden ook wedstrijden. De dingen die we moesten doen werden steeds moeilijker en moeilijker. Toen we klaar waren, hebben we meneer André een groot applaus gegeven. Daarna gingen we weer omkleden en naar school terug. DSO Klundert, dank je wel voor de leuke en sportieve gymles. Een leerling van Het Bastion zei: “Eigenlijk was het best wel heel leuk! Het partijtje op het eind hebben we ook nog gewonnen.” Kortom het waren geslaagde clinics!

Korfbalstars organiseert voor kinderen die lid zijn van een korfbalvereniging behoorlijk wat activiteiten. Voor meer informatie over Korfbalstars ga naar: www.korfbalstars.nl

Foto’s en filmpjes van de clinics staan op Google+