Zaterdag 26 maart stond er een bijzondere training en wedstrijd op het programma. De trainers van de C1 en C2 hadden namelijk een wedstrijd tegen de ouders georganiseerd zonder dat de jongens en meiden van de C1 en C2 dat wisten! Zij dachten namelijk dat ze een oefenwedstrijd zouden gaan spelen tegen k.v. J.O.. Wat ze niet wisten was dat k.v. J.O. staat voor "korfbal vereniging Jullie Ouders" Dat werd pas zaterdagochtend duidelijk toen de ouders in grote getale met sportkleding aanwezig waren op het korfbalveld…

Voordat er een wedstrijd gespeeld kon worden, moest er natuurlijk eerst getraind worden. Na een korte uitleg werd er begonnen met een warming-up. Daar bleek al gauw dat niet alle ouders het moesten gaan hebben van hun uitmuntende conditie… Na de warming-up volgden diverse korfbaloefeningen en werd er uitgelegd hoe er verdedigd moest worden. Deze uitleg was nodig omdat sommige ouders hun kinderen dachten tegen te houden door hun ‘sportieve’ lichaam in de strijd te gooien.

Na de training was er een korte onderbreking om vervolgens te beginnen aan het echte werk: de wedstrijd tussen de ouders en de kinderen. Tijdens de wedstrijd ging het er heftig aan toe. De doelpunten gingen over en weer en het werd duidelijk waar de C jeugd hun fanatisme vandaan hebben gekregen.

Na dit grote succes gaan er zelfs geruchten dat k.v. J.O. een doorstart maakt en elke dinsdag gaat trainen om zo goed mogelijk voor de dag te kunnen komen op het familie toernooi dat 18 juni plaats vind.

Kortom, een sportieve, leerzame maar vooral erg leuke ochtend.

Foto’s zijn te bekijken via deze link