Eigenlijk zou ze vorige week haar onderscheiding al krijgen, tijdens het jaarlijkse schoolkorfbaltoernooi in Klundert. Maar dat werd vanwege te weinig animo afgelast. Elizabeth Tanis-Udo werd daardoor pas gisteren door burgemeester Jac Klijs benoemd tot Lid in de Orde van Oranje-Nassau.

Korfbal vormt de rode draad in de activiteiten die Tanis-Udo onderneemt en ondernam. Vanaf 1980 is ze actief bij korfbalvereniging CKV Spido/ DSO. Ze was hier onder anderen jeugdtrainer, organisator van jeugdactiviteiten en bestuurslid. Nu is zij bezoeker van zieke leden van de vereniging.

Daarnaast is ze notulist van de werkgroep competitie van het Koninklijk Nederlands Korfbalverbond district Zuid-West en tot vorig jaar ook notulist van het bestuur. Verder is ze ambtelijk secretaris van de Stadsraad Klundert.

elly tanis lintje