Sjoerd is gemotiveerd

Dit stukje barst van de energie! Sjoerd van Bezooijen vertelt enthousiast over zijn taken binnen DSO.

Jij bent vrijwilliger bij DSO. Welke taken doe jij?
Momenteel zit ik in de JTC. Hier houd ik mij samen met de andere vrijwilligers in de commissie bezig met het organiseren van diverse activiteiten, zoals bijvoorbeeld seizoenstrainingen en trainersbijeenkomsten. Maar ook de jeugdteams indelen hoort erbij. Vanuit de JTC zit ik ook in de werkgroep Minitoernooi. Dit jaar zijn we met deze werkgroep ook bezig om een Giga Kangoeroedag te organiseren. Verder zit ik in de werkgroep Sfeerteam. Ontzettend leuk om mee te helpen met activiteiten rondom de wedstrijden van DSO 1. Vaak is de voorpret bijvoorbeeld bij het maken van spandoeken al hartstikke leuk en dan moet de wedstrijd nog beginnen ;-). Ook ben ik sinds vorig jaar begonnen als jeugdtrainer. Dit jaar train/coach ik DSO B1 samen met Mandy. Een super tof team. Tot slot ben ik laatst gevraagd om bij de kampcommissie te komen. Jarenlang ben ik zelf mee geweest als deelnemer en vanaf dit jaar ga ik mee als leiding.

Motivatie is belangrijk om die taak of taken te blijven volhouden. Hoe ben jij te motiveren?
Motivatie is zeker belangrijk. Hoe ik gemotiveerd blijf? Dat is door de resultaten te zien: de momenten wanneer het werk dat je in de voorbereiding hebt gestopt tot uiting komt. Bij de JTC word ik vrolijk van de positieve resultaten van de teams en het enthousiasme van de trainers en de jeugd bij bijvoorbeeld deelname aan een toernooi of clinic. Bij het sfeerteam zijn het de lachende gezichten om een grappig spandoek, reacties van tegenstanders, volle tribunes, de overwinningen die DSO 1 binnenhaalt en de sfeer tijdens de wedstrijden. Tijdens het trainen/coachen is het tof als spelonderdelen waar je tijdens de training de nadruk op legt, tijdens de wedstrijd tot uiting komt.
Buiten dat is het leuk om samen te werken binnen de werkgroep of commissie waar je in zit. Iedereen is anders en denkt anders; je hebt elkaar daarom nodig om weer iets leuks of goeds neer te zetten.

Wat wil je nog kwijt over het vrijwilliger zijn bij DSO?
Het is ontzettend leuk om tijd en energie in een groeiende vereniging te stoppen. Vrijwilligers zijn onwijs belangrijk voor DSO en het hoeft niet altijd veel tijd te kosten. In een commissie of werkgroep zit je niet alleen, dit doe je samen met anderen en verdeel je de taken. Er is voor iedereen wel wat leuks te doen om DSO een nóg leukere, grotere, betere, gezelligere of meer bekende vereniging te laten worden!

Sjoerd bedankt voor je mooie woorden en de inzet, ga vooral zo door voor DSO!