Een team van het marklandcollege speelde vrijdag 2 juni een korfbaltoernooi in Amsterdam. Dit team bestond geheel uit spelers en speelsters van DSO. Hier volgt een verslag van Quirine.

We vertrokken vanuit de Klundert rond 7 uur, wat betekende dat je er rond half 6/ 6 uur uit moest. Nadat we mevrouw Ostrendorf weer gevonden hadden in de Klundert (ze was in de Klundert verdwaald..) gingen we onderweg. Eerst gingen we naar het olympisch stadion. We reden met 3 auto's, namelijk die van mevrouw Ostendorf, meneer Rovers en Rob. Meneer Rovers en Rob reden verkeerd, maar dat kwam door Rob.. hij had namelijk de routeplanner meegenomen die Gerry ook later die dag zou gebruiken (als toeschouwer bij het echte toernooi, samen met nog wat ouders en floor en ruub en vera), bij meneer Rovers hadden we het op tijd door, maar Rob reed helemaal door naar Amsterdam West.. en het olympisch stadion staat in Zuid.. Uiteindelijk was de auto van meneer Rovers toch nog het eerste bij het stadion.

Nadat we er allemaal waren, zijn Nada en Marc met de andere afgevaardigen en spandoeken naar binnengegaan, en wij gewoon de tribunes op. In het stadion kwam eerst Umberto Tan al abseilend naar beneden om de presentatie op zich te nemen, en daarna kwamen de spandoeken binnen. Wij vonden ons spandoek het mooist, maar we wonnen helaas niet ermee. Nadat de spandoeken binnen waren, kwamen er een aantal beroemde sporters (oa esther vergeer) die een heel kleine presentatie gaven van hun sport met een aantal kinderen. Barbara de Loor kwam de vlam binnenlopen, en Erika Terpstra legde de eed af.

Na de opening kwamen we Marc en Nada tegen, en Marc was helemaal hotel de botel van Erika Terpstra.. We zijn toen met bussen vervoerd naar de sporthal, waar de auto van Rob dus al geweest was. Na een korte bespreking zijn we de eerste wedstrijd ingegaan. Je speelde wedstrijdjes van 13 minuten, maar het is wel super intensief. Je mag dan ook onbeperkt doorwisselen en je speelt 5 tegen 5 in 1 vak. Verdedigen telt in zijn geheel niet, waardoor iedereen iedereen kan verdedigen. Helaas verloren we de wedstrijd. Na een peptalk van Rob wonnen we de volgende twee wedstrijden dik.

Hierna moesten we tegen de 'oranjen', en dat verloren we weer met één punt verschil, maar waarbij een doelpunt van Frank zeer onterecht werd afgekeurd. Hierna moesten we winnen van de 'grijzen', om door te gaan van plaats 1 en 2. De grijzen stonden ongeslagen bovenaan dus het zou heel lastig worden. Uiteindelijk schoten we toch te kort en zijn als vierde in de poule ge-eindigd. We moesten toen winnen om te strijden voor plaats 5 en 6. Helaas verloren we weer net, terwijl de scheids eerst zei dat we wonnen. Onze laatste wedstrijd was weer tegen de 'oranjen', en toen wonnen we wel.

Nadat de prijsuitreiking was geweest, zijn we terug gegaan naar het olympisch stadion. Daar kregen we een blikje cola van de sponsor, en was de prijsuitreiking voor sportiefste speler en de spandoekenwedstrijd. Nadat we ook nog het optreden van Brace hadden gehoord (was jammergenoeg wel een beetje kort), zijn we richting huis gereden. Na een heleboel geregel is het toen toch nog gelukt om met zijn allen bij dezelfde Burgerking te eten. We waren toen rond 8 uur thuis, en zijn met (bijna) allemaal rond half 9/ kwart voor 9 naar het kamp vertrokken.

Het was echt een supergave dag!

{gallery}/algemeen/2006/markland{/gallery}