De ALV is geweest, jullie hebben de cijfers kunnen bekijken en hebben kritische vragen kunnen stellen. Ook niet onbelangrijk, DSO mag het weer 3 jaar met mij doen. Ik hoop dat het voor iedereen duidelijk is geworden waar we onze middelen aan besteden en hoe deze middelen ook weer binnenkomen. Zijn er nog vragen die pas na de ALV zijn bovengekomen? Dan kan je me altijd even aanhaken bij de korfbal.
Het was weer geweldig om te zien dat er zoveel mensen aanwezig waren. Dat maakt DSO zo mooi, veel betrokkenheid vanuit alle leeftijden.

Onze middelen komen, zoals je tijdens de ALV zag, voor een groot gedeelte binnen via onze kantine. We hebben sinds dit jaar een nieuw PIN apparaat waardoor ook draadloos pinnen mogelijk is. Het is goed om te zien dat er een duidelijke verschuiving plaatsvind van contanten betalingen naar PIN betalingen. Het afgelopen buitenseizoen is er namelijk 3 keer zoveel gepind dan dezelfde periode vorig jaar. Onze voorkeur heeft een betaling met PIN, zo is er minder fysiek geld in kas wat weer minder risico met zich mee brengt voor iedereen.

DSO heeft veel acties gekend door de jaren heen. Als pupil liep ik nog rond met kerststukjes of met Sanseveria’s en Viooltjes en andere keren liep ik de longen uit mijn lijf voor nieuw terrasmeubilair. Uiteraard enorm veel loten gekocht tijdens de Fancy fair en het DSO Event en mijn familie belaagd met Grote Verloting loten. Veel acties zijn door de jaren heen helaas gestopt om verschillende redenen. Maar acties als deze zijn wel een belangrijke inkomstenbron. Vorig jaar heeft Lianne veel werk gestoken in de geslaagde actie om snoepzakjes te laten verkopen door onze jeugd. Dit heeft een prachtig bedrag opgeleverd. Voor dit jaar zijn we opzoek naar frisse ideeën. Heb jij een leuk idee voor een actie? Laat het ons weten!

Voor het huidige seizoen heeft het bestuur besloten om geen contributieverhoging door te voeren. Dit zorgt ervoor dat we al 3 jaar opvolgend de huidige contributie kunnen hanteren en zo de drempel om lid te worden zo laag mogelijk kunnen houden. De verwachting dit jaar is dat de inkomsten vanuit de acties lager zullen zijn ten opzichte wat er met andere jaren is opgehaald. Hierdoor zal er mogelijk richting de toekomst toch naar de contributie gekeken moeten worden. Voor nu zijn we, zeker in de regio, de vereniging met de laagste vaste lasten voor onze leden. Daar mogen we zeker trots op zijn.

Nog een laatste afsluitende opmerking. De reiskosten declaraties zijn ook weer uitbetaald voor het afgelopen buitenseizoen. Mocht je nog reiskosten declaraties wilt indienen, dan kan dit voor de jeugd bij de trainer/coach en bij de senioren kan dit bij de aanvoerder.

Ik zie jullie in de zaal!

Roeland Strootman