Beste leden,

De veldcompetitie is een aantal weken onderweg en we horen vooral positieve geluiden dat we weer volop aan de slag kunnen zijn. We kijken met een positief gevoel terug op de eerste drie speelronden en een succesvol Schoolkorfbaltoernooi. Het is heerlijk om de geweldige sfeer rondom de wedstrijden weer te mogen ervaren.

De reacties op de nieuwe accommodatie zijn ook erg goed. De velden liggen er schitterend bij en ook de Jeu des Boules banen worden regelmatig gebruikt. In oktober wordt de laatste puntjes afgewerkt zoals het optimaliseren van de veldverlichting en repareren van de hekken rondom het terrein.

Met een half dichtgeknepen oog kijken we richting de zaalcompetitie. Gaat deze van start en in welke vorm?
De KNKV is daarover duidelijk. Gebaseerd op de huidige informatie, gaan we ook in de zaal gaan korfballen. Team Competitie is dan ook volop bezig om de zaalcompetitie goed voor te bereiden. Mocht onverhoopt toch blijken dat er niet in de zaal gespeeld mag gaan worden, dan schakelen we snel naar nader te detailleren alternatieve scenario’s.

En daar ligt natuurlijk ook direct de uitdaging. Want we volgen allemaal het nieuws en zien bewegingen in de maatschappij die ongetwijfeld hun invloed zullen gaan hebben. We varen graag op een zekere koers, het is echter op dit moment nog steeds varen in de mist. En wij varen mee, als passagier, vertrouwende op de kennis van de kapitein. Met kritische blik, zoals we zijn.

Op basis van de laatste informatie is een update van het protocol geplaatst op de website. Deze wordt regelmatig bijgewerkt door de werkgroep Corona, en op de website is altijd de laatste versie te zien. Zorg dat je op de hoogte bent van de maatregelen. We zorgen dan samen voor en zo veilig mogelijke korfbal omgeving voor iedereen.

Met vriendelijke groet,

Steven ten Cate